همایش طرح مودت همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) در سپاه ناحیه ماهنشان برگزارشد.
کد خبر: ۸۷۰۰۱۱۷
|
۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، همایش طرح مودت با حضور فرماندهان پایگاهها و بسیجیان همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) در سپاه ناحیه ماهنشان برگزار شد.

امام جمعه شهرستان ماهنشان در مراسم جشن میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) در ناحیه ماهنشان با اشاره به نقش خانواده ها در اقتصاد مقاومتی، گفت: از آنجا که اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درون زا و حامی سرمایه و کار ایرانی می باشد، فرهنگ خرید کالا و خدمات بایستی حتی الامکان ناظر به خرید محصولات ایرانی باشد.

حجت الاسلام حسینعلی زاهدی پور با اشاره به نقش خانواده در تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: سوق دهی خانواده های ایرانی به کاهش خرید کالاهای تجملی و لوکس و گرایش بیشتر به خرید کالاهای اساسی و ضروری، می تواند به مقاومت و خوداتکایی اقتصاد ملی و حفظ ذخایر ارزی کمک شایانی کند.

وی اظهار داشت: نهاد خانواده، مهمترین و اثرگذارترین نهاد در شکل دهی رفتار اقتصادی افراد جامعه است و وظیفه رسانه ها، نهادها و متولیان فرهنگی است که خانواده ها را با رفتار بهینه و صحیح اقتصادی آشناتر سازند.

حجت الاسلام زاهدی پور با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف در خانواده ها و توجه به عوامل ریشه ای و ساختاری در جامعه می توان فرهنگ مصرف را در کشور تغییر و ارتقا داد، خاطر نشان ساخت: اصلاح الگوی مصرف خانواده، آغازی برای اصلاح تولید و به طور کلی، اصلاح نظام اقتصادی کشور است.

امام جمعه شهرستان ماهنشان در ادامه تصریح کرد: نقش خانواده ها در تجلی اقتصاد مقاومتی با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب بر مدیریت مصرف، اصلاح الگوی مصرف و مصرف کالاهای داخلی در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، باید تبیین و راهکار ارائه داد.

وی با بیان اینکه فرهنگ اصیل ایرانی و سبک زندگی اسلامی باید گسترش یابد و ترویج شود، گفت: در این برهه حساس تاریخی که اقتصاد مقاومتی به یک ضرورت غیرقابل اجتناب برای اقتصاد ایران تبدیل شده است، توجه عمیق تر خانواده ها در تعلیم و آموزش این فرهنگ متعالی به فرزندان و آینده سازان این مرز و بوم بیش از پیش ضرورت می یابد.

حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: در کنار خانواده ها و اولیا نهاد های آموزشی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید در راستای فرهنگ اقتصاد اقدام کنند.

حجت الاسلام حسینعلی زاهدی پور با بیان اینکه فرهنگ مصرف گرایی علاوه بر اینکه به گروه های فقیر جامعه فشار می آید، موجب وابستگی جامعه نیز می شود، افزود: با ورود و مصرف کالاهای خارجی ، فرهنگ آن جوامع ترویج داده می شود و هنجار های جامعه وارد کننده را تضعیف می کندو از طرفی وابستگی به جوامع غربی در مسائل مادی، موجب وابستگی در مسائل فرهنگی نیز می شود.

امام جمعه شهرستان ماهنشان خاطر نشان ساخت: یکی از ابزارهایی که هنجارشکنان برای تضعیف و نابودی هنجارهای دینی هم به کار می برند، ترویج فرهنگ مصرف گرایی به سبک جوامع غربی است، امروزه در جامعه ما بیشترین و گران ترین مصرف، ارزش دانسته می شود، این درحالی است که امام علی (ع) بهترین و پاکترین زندگی را زندگی همراه با قناعت معرفی می کند.

گفتنی است در این مراسم ضمن افطاری، از نفرات برگزیده در مسابقات قرآن در خانه تجلیل شد.

ارسال نظرات