خبرهای داغ:
مدیر حوزه های علمیه گیلانغرب، بر لزوم تبیین ارزش ها و دستاوردهای دفاع مقدس در جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۰۰۱۵۹
|
۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از گیلانغرب، حجت الاسلام سیدسیف الله موسوی در سی و چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید صفرخوشروان فرمانده دلاور جبهه غرب و یادواره 10فرمانده شهید شهرستان گیلانغرب افزود: عزت و کرامت نظام اسلامی در گرو تبیین ارزش ها و پاسداری از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است که این مهم باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مقام شهادت بالاترین افتخاری است که انسان می تواند به آن دست یابد، اظهار داشت: شهید آنچنان جایگاهی نزد خداوند متعال دارد که اجازه دارد 70 نفر را در قیامت مورد شفاعت خود قرار دهد و برهمین اساس فیض شهادت بالاترین موهبت خداوند به بندگانش است.
وی بیان کرد: شهدا با گذشتن از هستی خود عزت و سرافرازی را برای نظام اسلامی به ارمغان آورند و بر همین اساس تکریم خانواده های معظم شهدا از وظایف مهم مردم و مسوولان است.
مدیر حوزه های علمیه گیلانغرب، بر لزوم حراست و پاسداری از ارزش های دفاع مقدس در جامعه تاکید کرد و گفت: ترویج و نهادینه شدن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه رمز بقا و ثبات نظام اسلامی است.
حجت الاسلام موسوی افزود: دشمنان هویت دینی جوانان ما را نشانه گرفته اند و لازمه رویارویی با این ترفند دشمنان، تقویت اعتقادهای دینی و مذهبی در بین قشر جوان جامعه است.
سردار شهید صفر خوشروان عشایرزاده گیلانغربی که به واسطه شجاعت کم نظیر و دلاورمردی هایش به شیر بیشه های زله زرد معروف شده بود از شخصیت بسیار برجسته ای برخوردار بود.
خنثی سازی بیش از یک هزار و 200 قبضه مین آن هم در یک روز از جمله مهارت های این شهید والامقام بود.
سردار شهید خوشروان در مدت 21 ماه دفاع از کیان اسلامی چهار بار مجروح شد و هر بار پس از بهبود شرایط جسمانی به خط مقدم جبهه ها می شتافت اما سرانجام در 31 خرداد سال 61 در برخورد با مین تله ای در محور آوزین به جمع همرزمان شهیدش پیوست.
از مجموع 750 شهید شهرستان گیلانغرب 286 تن شهدای شاخص رزمنده هستند.
ارسال نظرات