خبرهای داغ:
مدیر عامل شرکت صنعت چوب شمال شهرستان گنبدکاووس؛

220نفر در این شرکت مشغول به فعالیت هستند/پرداخت حدود 40تا50میلیون تومان عوارض به تأمین اجتماعی

مدیر عامل شرکت صنعت چوب شمال گنبد کاووس گفت: حدود 40تا50میلیون تومان بعنوان عوارض به تأمین اجتماعی برای هریک از کارکنان پرداخت شده تا مشمول بازنشستگی کار سخت و زیان آور شوند.
کد خبر: ۸۷۰۰۱۷۴
|
۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۱
 به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان ، مسلم فدایی در مورد اعتراض چهارنفر از بازنشستگان این شرکت در جمع خبرنگاران اظهار کرد:تمام حق و حقوق قانونی بر اساس سنوات خدمت،بیمه و مازاد بر آن بصورت پاداش این افراد بصورت برگه تسویه حساب و به شکل چک بانکی در دفترخانه اسناد رسمی به ثبت رسیده و اگر این افراد شکایتی از عدم دریافت حق و حقوق قانونی خود دارند از طریق مراجع قانونی و قضایی پیگیر باشند.

 وی افزود:این شرکت زیر مجموعه بنیاد مستضعفان کشور و زیر نظر مقام معظم رهبری است و طی بخش نامه سهام دار ما تعهدی جز پرداخت سی روز حقوق و مزایا طبق سنوات خدمت نداریم و پاداش این افراد به نوعی کمک و تشکر از این افراد بوده وگرنه تعهدی از سوی سهام دار برای پرداخت آن به شکل قانونی وجود ندارد.

 مدیر عامل شرکت صنعت چوب شمال گنبد کاووس تصریح کرد:درحال حاضر 220نفر در این شرکت مشغول به فعالیت هستند که با توجه به اعتراض غیرقانونی افراد بازنشسته,اولین برآیند این عکس العمل,عدم پرداخت پاداشی از طرف سهام دار این شرکت به کارکنان در حال فعالیت خواهد بود.
فدایی اظهار داشت:جهت استفاده از مزایا کار سخت و زیان آور برای کارکنان این شرکت,حدود 40تا50میلیون تومان بعنوان عوارض به تأمین اجتماعی برای هریک از کارکنان پرداخت نموده تا مشمول بازنشستگی کار سخت و زیان آور شوند.

وی بیان کرد:علی رغم عدم نقدینگی و بحران اقتصادی طی چندسال اخیر نزدیک به یک میلیارد تومان از تعهدات سازمانی خود در مورد هزینه های جاری بوده که خوشبختانه به مرور زمان پرداخت نمودیم و از سال 84سهام دار شرکت تصمیم به پرداخت سنوات یک ماهه به کارکنان خود کرده که از آن زمان تا کنون این تصمیم طبق ماده 24قانون کار لحاظ شده است.

وی اضافه کرد:افراد بازنشسته در پست هایی چون:سرپرست دبیرخانه،بازرسی برنامه ریزی و آزمایش کیفی در این شرکت مشغول به فعالیت بودند که بعداز پایان مدت خدمت خود،به اختیار خود در دفترخانه حضور یافته و بعداز دریافت حق و حقوق خود اسناد را امضا نمودند.

فدایی با اشاره به فعالیت این شرکت گفت:از سال58 این شرکت مشغول به فعالیت است و قریب 22سال در بازارهای ترکمنستان حضور مستمر داشته و بیش از 90%از تولیدات به مصارف داخلی و 10%آن به کشور های دیگر صادر میشود.

وی اذعان داشت طی یک سال گذشته حدود یک میلیون دلار به سه کشور ترکمنستان، افغانستان و عراق صادرات داشتیم که عمده صادرات به کشور ترکمنستان بوده و بیشترین تولیدات ما در زمینه نئوپان خام در ابعاد مختلف،ملامینه در ابعاد و رنگ های مختلف و MDFدر رنگ های مختلف است که ظرفیت تولید ما 82هزار مترمکعب در سال میباشد که طی سال گذشته بعلت رکود و بحران اقتصادی این ظرفیت به کمتر از 70هزار متر مکعب رسیده است.

فدایی ادامه داد:از 3سال گذشته سهام دار شرکت،تصمیم به فروش این شرکت و شرکت های زیرمجموعه خود چون:سیمان پیوند گلستان،شرکت گل چشمه،زمزم و نیروگاه برق علی آباد دارد که از 14ماه پیش این موضوع در جلسه عمومی به کارکنان این شرکت ابلاغ شد.

فدایی افزود:خوشبختانه باتوجه به فعالیت های خوب شرکت و انجام تعهدات خود به سهام دار هنوز این شرکت به فروش نرفته ولی باتوجه به اشتغال زایی و صادرات نیاز است مسئولین شهرستان و استان در عدم فروش آن توسط سهام دار تأمل لازم داشته باشند. بازنشستگان این شرکت نیز اعلام نمودند که حقوق و مزایا آنان بصورت کامل پرداخت نشده ولی این حقوق طی چند مرحله پرداخت گردیده است.

مدیرعامل این شرکت گفت:اگر از نظر این افراد حقوق و مزایا بصورت کامل پرداخت نشده هرگونه اقدام قانونی برای پس گرفتن حق و حقوق از دست رفته از نظر بنده بلا مانع است. فدایی در مورد پرداخت طی چند مرحله افزود:این افراد اظهار داشتند به دلیل نیازمالی در هر مقطعی مبلغی پرداخت شود که درخواست کتبی آن در اسناد موجود است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار