آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید با بیان اینکه سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم هیچ‌گونه ارزش قانونی و شرعی ندارد، گفت: به مردم بحرین این وعده را می‌دهم که به‌فضل الهی پیروز می‌شوند و رژیم آل‌خلیفه نابود خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۰۰۱۹۱
|
۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله جعفر سبحانی در جلسه تفسیر سوره مؤمنون که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، اظهار داشت: در سوره مؤمنون بیان شده که روز قیامت نزد خداوند کتابی است که اعمال انسان‌ها در آن به‌صورت مکتوب آمده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم درباره روز قیامت افزود: انسان‌هایی که ستمگر هستند به جزای خویش می‌رسند و انسان‌های مؤمن و متقی نزد پروردگار از اجر و پاداش بالایی برخوردار هستند.

آیت الله سبحانی بیان کرد: انسانی که غفلت قلب وی را فرابگیرد راه هدایتی ندارد و در غفلت پابرجا می‌ماند، قرآن کریم به معرفی انسان‌های مؤمن و کافر پرداخته و خصوصیات آن‌ها را بیان کرده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: کافران در دنیا خوشحال و به‌دنبال خوشی و عیاشی هستند ولی هنگامی که جان آن‌ها گرفته می‌شود عذاب بر آن‌ها نازل و فریاد آن‌ها بلند می‌شود اما این فریاد به جایی نمی‌رسد.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: خداوند روز قیامت به انسان‌های کافر می‌گوید "هرگاه آیات الهی توسط رسول خدا برای شما خوانده شد به‌جای اینکه از آن تبعیت و استقبال کنید عقب عقب می‌رفتید و صدای خود را بلند می‌کردید".

مرجع تقلید شیعیان افزود: شیخ عیسی قاسم که یکی از علمای دینی در کشور بحرین است انسان باخدایی است که در مسیر رضای الهی حرکت می‌کند، در سالهای اخیر که ملت بحرین انقلاب مسالمت آمیز کرد با هدایت این عالم دینی بود.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه آل خلیفه اهل بحرین نیست بلکه عرب‌های نجد هستند که به کشور بحرین مهاجرت کرده‌اند و بر مردم شیعه این کشور حکومت می‌کنند، اضافه کرد: آل خلیفه حکومت غیراصیلی است که بر مردم اصیل بحرین حکومت می‌کند و به‌گونه‌ای برخورد می‌کند که انگار بحرین ملک شخصی آن‌ها است و به هرکسی که بخواهند تابعیت می‌دهند و در مقابل سلب تابعیت می‌کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: به مردم بحرین این وعده را می‌دهم که به‌فضل الهی پیروز می‌شوند و رژیم آل خلیفه نابود می‌شوند، روزی که ملت حق خود را بخواهد خداوند به‌یاری آن‌ها می‌آید.

وی با اعلام اینکه سلب تابعیت عیسی قاسم هیچ‌گونه ارزش قانونی و شرعی ندارد، تصریح کرد: امیدوار هستیم که رژیم آل خلیفه سر عقل بیاید و بر اساس قانون عمل کند، در کدام قانون و حقوق بشر و سازمان ملل چنین حکمی وجود دارد که اگر کسی صدها سال در یک سرزمین زندگی کرده سلب تابعیت می‌شود؟

ارسال نظرات