کار صالحان در آینده جهان همان کار یکصد و بیست و چهار هزار پیغمبر است، با این تفاوت که انبیاء امکان فعالیت در کل کره زمین را نداشتند اما صالحان عصر ظهور نیروی لازم برای گستردن عدالت در همه شئون زندگی انسان‌ها را دارند.
کد خبر: ۸۷۰۰۱۹۶
|
۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸

خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان (استاد اخلاق و مفسر قرآن کریم): خداوندی که جهان را آفریده و به ظاهر و باطن جهان آگاه است، قرآن کریم خبر از گذشته و آینده جهان داده و هم از همه ملت‌ها و اقوام قبل از نزول قرآن کریم خبر داده است.

در ضمن مباحثی که خبر از آینده جهان می‌دهد اینکه چه حوادثی اتفاق خواهد افتاد و پایان جهان و شروع قیامت چگونه خواهد بود، در ضمن خبرهایی که خداوند خبر از آینده جهان می دهد، بدین صورت که پروردگار عالم خبر از یک حکومت شایسته‌ای به دست شایستگان می‌دهد که در آن روزگار تمام کره زمین به دست مردمی صالح خواهد افتاد و اداره زندگی به عهده مردم صالح قرار خواهد گرفت و سفره هر نوع ظلمی از کره زمین برچیده می‌شود.

در این شرایط است که بستر عدالت در کره زمین در همه شئون زندگی در اختیار مردم قرار می‌گیرد چنانکه تمام خبرهایی که از گذشته آمده حق و حتی بخشی از علوم دقیق بشری این خبرها را تأیید کرده و حق بودنشان را دریافته همه خبرهای آینده قرآن هم حق بوده و تحقق خواهد یافت و شکی هم در ظهور این خبرهای آینده نخواهد بود.

البته بعد از قرآن کریم، روایات ما هم از قول رسول خدا(ص) تا وجود مبارک امام عسکری(ع) از این آینده ویژه یعنی افتادن تمام کره زمین به دست بندگان شایسته پروردگار خبر داده که این روایات هم تعدادش کم نیست.

جالب این است که بخشی از این روایات را علمای بزرگ اهل سنت در مهمترین کتاب‌هایشان نقل کردند آن قدر هم زیاد است که یکی از علمای شیعه که من بارها خدمت ایشان رسیده بودم خیلی زحمت کشیده آن هم در زمانی که این ابزار و وسائل امروز نبود، تمام روایات اهل سنت را درباره آینده جهان به رهبری امام دوازدهم(عج) در یک کتاب مستقل جمع و تحت عنوان «مهدی در کتب اهل سنت» چاپ کرد.

زمانی که انسان آیات قرآن را درباره آینده نگری زندگی انسان و این روایات عظیم گسترده می‌بیند تمام راه‌های شک و تردید در این حقیقت به رویش بسته می‌شود اما قرآن کریم در آیات سوره انبیا از تعدادی پیغمبران اولوالعزم و غیر اولوالعزم و اهدافشان یاد می‌کند که این اهداف عبارت از نجات مردم از گمراهی، شهوات حرام و اسارت در دست دیو خطرناک هوای نفس و در نهایت ایجاد امنیت اجتماعی و اقتصاد سالم و ایجاد عدل در همه شئون زندگی انسان بوده است.

مطالعه سوره انبیاء دانسته‌های بسیاری را به علم و دانایی انسان اضافه می‌کند.

وجود مبارک صالحان کارشان در آینده جهان در همه کره زمین کار ۱۲۴ هزار پیغمبر است. فرق صالحان آینده در کار و عمل با انبیا الهی این است که انبیاء الهی نیروی لازم را برای سروسامان دادن به زندگی در کره زمین نداشتند یک مقدار اهدافشان در یک بدنه محدودی از ملت‌ها عملی شد اما در آینده نیروی لازم برای گستردن عدالت در همه شئون زندگی با اراده خدا پدید خواهد آمد.

ارسال نظرات