خبرهای داغ:
هزاران شهروند فلسطینی در سایه تدابیر شدید امنیتی رژیم صهیونیستی، حرکت خود را به سمت مسجد الاقصی برای اقامه نماز جمعه آغاز کردند.
کد خبر: ۸۷۰۰۲۲۰
|
۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، هزاران شهروند فلسطینی ساکن کرانه باختری از ساعات نخستین بامداد امروز برای اقامه نماز جمعه در سومین جمعه ماه مبارک رمضان به سمت مسجد‌الاقصی حرکت کردند و این در حالی است که رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ کرده است.

گذرگاه قلندیا که دو شهر قدس و رام الله در کرانه باختری را به هم متصل می کند، امروز شاهد ازدحام هزاران نمازگزار فلسطینی بود که از استانهای مرکز و شمال کرانه باختری خود را به این نقطه رسانده بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آناتولی، نظامیان رژیم صهیونیستی مانع ورود مردان زیر 45 سال به قدس شدند و این در حالی است که  به بانوان فلسطنی در تمامی سنین اجازه ورود به این شهر بعد بازرسی دقیق داده شد.

عمر یوسف یکی از شهروندان فلسطینی بعد از اینکه نظامیان اسرائیلی مانع ورود او به قدس از گذرگاه قلندیا شدند گفت: صهیونیستها نگذاشتند که من برای نماز خواندن وارد قدس شوم، زیرا آنها قبل از اینکه به سن 45 سال برسیم به ما اجازه اقامه نماز در مسجد الاقصی را نمی دهند.

وی افزود: آنها ادعا می‌کنند که تسهیلاتی برای ورود نمازگزاران به شهر قدس ایجاد کرده اند پس این تسهیلات کجاست؟ اسرائیل حق عبادت در شهر اشغال شده ما را از ما سلب می‌کند و این در سایه سکوت جهانیان صورت می گیرد.

گذرگاه بیت لحم بین که دو شهر قدس و جنوب کرانه باختری را به هم وصل می کند نیز شاهد همین وضع بود.

پلیس رژیم صهیونیستی برای سومین جمعه متوالی در ماه مبارک رمضان هزاران نفر از عناصر خود را در شهر قدس شرقی مستقر کرده است.

حدود 200 هزار شهروند فلسطینی هفته گذشته دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را در مسجد‌الاقصی به جا آوردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها