خبرهای داغ:
امام جمعه گرگان؛

امام جمعه گرگان گفت:درک شب قدر برابر با 80 سال عبادت /حادثه هفتم تیر تلخ‌ترین حادثه تاریخ انقلاب اسلامی بود

آیت الله سید کاظم نور مفیدی در خطبه های امروز نماز جمعه شهر گرگان گفت:یکی از نکات برجسته شب‌های قدر این است که قرآن یکجا بر قلب نورانی رسول خدا نازل شد.
کد خبر: ۸۷۰۰۲۶۵
|
۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، آیت الله سید کاظم نور مفیدی در خطبه های  امروز نماز جمعه شهر گرگان به بیان فضیلت شب قدر اشاره و اظهار کرد: یکی از نکات برجسته شب‌های قدر این است که قرآن یکجا بر قلب نورانی رسول خدا نازل شد.

وی با بیان اینکه شب قدر شب بسیار پر برکتی است بیان داشت:عبادت در این ماه برابر با 80 سال عمر انسان می باشد و این شب ها اوج معنویت و بخشش گناهان است و نباید از آن غافل شد.

امام جمعه گرگان با بیان این نکته که ملائکه بُعد زمانی و مکانی ندارند، نزول آنها در شب قدر را زمان مناسبی خواند و اذعان کرد: پایین آمدن ملائكه در شب قدر، نشانه شرافت آن بر هزار ماه است. فرود آمدن فرشتگان و روح در شب قدر، با اذن خداوند و رخصت او است.

آیت الله نورمفیدی افزود: سلامتى كامل شب قدر از هر امر ناپسند، نشان شرافت آن بر هزار ماه است.و اینکه هیچ شرّى، در مقدرات الهى وجود ندارد.

وی بیان داشت: شب قدر بايستي مخفي باشد زيرا اگر شب خاصي معين مي شد، برخي افراد بر اثر توفيق شب زنده داري و احيائ آن به عجب و غرور مبتلا مي شدند اما هنگامي كه زمان آن معين نباشد، بر اثر مواظبت بيشتر، ملكات فاضله در نفس شان راسخ تر مي شود و در نتيجه از بركات و فيوضات بيشتري در اين شبها بهره مند مي شوند.
آیت الله نور مفیدی در ادامه افزود:اگر اين شب معلوم بود، حرمت و عظمت درخور شان را نداشت ، زيرا مردم همواره براي هر چه كه از ديد آنها مخفي است ، احترام بيشتري قائلند.

امام جمعه گرگان با اشاره به حادثه تلخ هفتم تیر گفت: حادثه هفتم تیر که طی آن شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران وی به شهادت نائل شدند، تلخ‌ترین حادثه تاریخ انقلاب اسلامی بود دشمن گمان می‌کرد با از بین بردن سران می‌تواند انقلاب را به شکست برساند غافل از این‌که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب الهی است.

وی با با بیان اینکه در آستانه هفته قوه قضاییه قرار گرفته ایم گفت:قوه قضاییه جایگاه خوبی در هر کشوری دارد که بخش عمده ای از امنیت وآرامش کشور را ایجاد می کند.

آیت الله نور مفیدی به سالروز مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و بیان اشت: معضل اعتیاد به مواد مخدر، بلای خانمان سوزی است که جوامع بشری را در چنگال مرگ آور خویش گرفتار ساخته است.

وی در ادامه اذعان کرد: شاند. امروزه کم تر کشوری را در جهان می توان یافت که پدیده مواد مخدر و اعتیاد، مهم ترین دغدغه یا یکی از مهم ترین مشکلات اجتماعی اش نباشد. هر ساله، مبالغ هنگفتی برای مبارزه با این معضل هزینه می شود، ولی هم چنان رقم باندهای قاچاق مواد مخدر و شمار معتادان رو به افزایش است.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: . در ایران نیز معضل مواد مخدر سال هاست که حل ناشدنی باقی مانده و با وجود مبارزه پی گیر جمهوری اسلامی با این پدیده مهلک، هنوز نتوانسته ایم بر این معضل اجتماعی غلبه کنیم.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها