خطیب نماز جمعه هرات اظهار داشت: هشدار سردار سلیمانی به آل خلیفه یک هشدار جدی است که باید حکام بحرین اگر عقل سیاسی و منطق داشته باشند این هشدار را جدی می گیرند.
کد خبر: ۸۷۰۰۳۰۲
|
۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم،خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته رمز موفقیت مسلمانان حفط آنان از شر توطئه دشمنان را مقاومت،پایداری ،صبر و ایستادگی و تقوا بیان کرد.

حجت الاسلام جعفری صبر و استقامت جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکا را موجب عصبانیت و نگرانی این کشور اعلام و اظهار داشت: دشمنان عالی الخصوص آمریکا اگر کشور به پیشرفت و موفقیت برسد ناراحت و اگر بدی به آنان برسد خوشحال می شوند.

وی افزود: نمونه بارز آن فتنه 88 بود که از دوق و خوشحالی نمیتوانستند چگونه واکنش نشان دهند و فکر میکردند سال 88 انقلاب و جمهوری اسلامی نابود خواهد شد و خوشخبختانه ناامید شدند.

امام جمعه هرات گفت: شرط مقابله با دشمن ایستادگی و مقاومت و شرط محافظت از نیرنگ آنان صبر و پرهیزگاری است.

جعفری یکی از تلخ ترین حوادث منطقه را وضعیت نگران کننده ملت بحرین عنوان و خاطر نشان کرد: مردم بحرین در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار ارند و جوامع بشری با زدن مهر سکوت بر زبانشان جنایت های آل خلیفه را تایید می کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی مواضع روشن و آشکاری در این زمینه دارد و پیام خود را از طریق سردار سلیمانی به گوش جهانیان و حکومت آل خلیفه رسانده است.

امام جمعه هرات در این خصوصبا بیان اینکه سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم؛ رژیم آل خلیفه را به نابودی نزدیک کرد و این اقدام دولت بحرین نقض میثاق حقوق سازمان ملل است، اظهار داشت: هشدار سردار سلیمانی به آل خلیفه یک هشدار جدی است که باید حکام بحرین اگر عقل سیاسی و منطق داشته باشند این هشدار را جدی بگیرند.

خطیب نماز جمعه هرات با اشاره به جمعه آخر ماه رمضان روز قدس،اظهار داشت: روز قدس یکی از یادگارهای ارزشمند بنیان گذارجمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) است که برای دفاع ازملت مظلوم ومسلمان فلسطین وبرای رهایی قدس شریف نامگذاری شد.

جعفری با تسلیت شهادت مولی الموحدین امام علی (علیه السلام) خاطر نشان کرد: حکومت امام علی (ع) بر پایه عدل و عدالت بود و دشمنان به دلیل رویه عدالت گستری و مبارزه با بی عدالتی ایشان را به شهادت رساندند.

وی با بیان مناسبت‌های مختلف به هفته قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه تأمین‌کننده امنیت در جامعه است.

خطیب جمعه شهر هرات افزود: تحقق‌بخش عدالت در جامعه نیز قوه قضاییه است که حقوق فردی و اجتماعی مردم را مورد توجه قرار می‌دهد و از آن حمایت می‌کند.

جعفری در ادامه با انتقاد شدید از برخی حقوق مسؤولان در نظام اسلامی گفت: این کار در نظام جمهوری اسلامی به هیچ وجه زیبنده نیست و لکه ننگی بر دامن نظام است...

امام جمعه هرات افزود:بعضی از مدیران در حالی حقوق های نجومی دریافت می کنند که 70 درصد مردم کشور زیر خط فقر هستند و این خلاف ارزش های جمهوری اسلامی است.

وی گفت: این بی‌عدالتی محض است و باعث بروز فساد می‌شود که باید فکری به حال آن شود.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: جوانان و نوجوانان همواره در معرض این آسیب خانمان‌سوز قرار دارند که باید خانواده‌ها به فکر باشند و اجازه ندهند که فرزندانشان با چنین مواد افیونی از بین بروند.

خطیب نماز جمعه هرات به یکی دیگر از مناسبت‌ها یعنی روز ششم تیر ماه و حادثه‌ای که در سال ۶۰ برای مقام معظم رهبری رخ داد اشاره کرد و گفت: خداوند می‌خواست ایشان را محفوظ بدارد تا امروز ایران با راهنمایی‌های معظم‌له در برابر کفار و استکبار قد علم کند.

ارسال نظرات