دادستان نظامی مازندران بی‌تفاوتی مسؤولان را علت اصلی رشد بدحجابی در جامعه دانست و افزود: طرح‌های فرهنگی مقابله با بدحجابی و ترویج حجاب اسلامی در جامعه از سوی مسؤولان مسکوت مانده و قانون هم در این باره اجرا نمی‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۰۳۱۶
|
۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت‌الاسلام محمد اسماعیل زارعی بعد از ظهر امروز در جمع یگان ویژه طرح ساماندهی سواحل و ستاد انتظامی مازندران با اشاره به وضعیت حجاب و عفاف در شهرهای ساحلی استان مازندران با توجه به حضور مسافران بسیاری که از سراسر کشور به این استان وارد می‌شوند، اظهار کرد: شهرهای مهم استان مازندارن که در کنار ساحل و دریا قرار گرفته‌اند، از نظر وضعیت حجاب و عفاف، وضعیت بسیار نابه‌سامان و غیرقابل قبولی دارند.

وی بی‌تفاوتی مسؤولان را علت اصلی رشد بدحجابی در جامعه دانست و افزود: طرح‌های فرهنگی مقابله با بدحجابی و ترویج حجاب اسلامی در جامعه از سوی مسؤولان مسکوت مانده و قانون هم در این باره اجرا نمی‌شود.

زارعی ادامه داد: بر اساس تبصره 638 قانون مجازات اسلامی و قانون حجاب و عفاف، بدحجابی جرم محسوب شده و از آنجایی که این عمل موجب بروز جرائم دیگر می‌شود دادستان عمومی و انقلاب وظیفه دارد در این زمینه اقدام کند.

زارعی ادامه داد: مرتباً در جلسات و از طریق تریبون‌های مختلف حرف‌های جذابی درباره حجاب و عفاف می‌زنند اما در عمل هیچ چیزی را نمی‌بینیم و در حجاب هم باید فرهنگ‌سازی شود و هم باید با مظاهر علنی بدحجابی برخورد قانونی صورت گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: دستگاه‌های دولتی تمام فکر و ذکرشان را ساخت سکوی استراحت و  وضعیت رفاهی و غیره معطوف کرده‌اند و از سرمایه‌گذاری در اخلاق و فرهنگ غافل شده‌اند.

دادستان نظامی استان مازندران افزود: در جلسات متعدد به برخی از مسؤولان گفته‌ایم که کاری برای مقابله با بدحجابی نشده و بالعکس آن چه که می‌بینیم ازدیاد، مسائل غیر اخلاقی در مازنداران با توجه به ساحلی بودن این استان است.

وی افزود: مازندران در تقدیم شهدای مدافع حرم در صدر کشور قرار دارد چرا این ارزش‌ها را حفظ نمی‌کنیم سواحل مازندران شبیه سواحل مدیترانه شده است، چه جوابی برای شهدا و خانواده‌های‌شان داریم.

این مقام قضایی ادامه داد: وظیفه دادستان عمومی و انقلاب است تا با این جرائم برخورد جدی قانونی کند، بدحجابی علت اصلی رواج فساد اخلاقی در جامعه است و فساد اخلاقی مهم‌ترین عامل انحطاط و نابودی فرهنگ یک جامعه به‌شمار می‌رود.

دادستان نظامی مازندران در پایان خطاب به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساری خواستار برخورد جدی و دقیق با ظواهر علنی بدحجابی در استان و سواحل مازندران شده است.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها