خبرهای داغ:
امام جمعه قنوات:

پیروی از امام علی(ع) و اولادش از معیارهای تقوا است

امام جمعه قنوات گفت: هرکس بخواهد عزیزترین مردم باشد باید تقوای الهی و پرهیزگاری را پیشه خود سازد و یکی از معیارهای تقوا پیروی از امام علی(ع) و اولادش می باشد.
کد خبر: ۸۷۰۰۳۴۶
|
۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته شهر قنوات  قم  امروز به امامت حجت الاسلام و المسلمین عادلپور امام جمعه و با حضور مردم متدین و انقلابی بخش مرکزی در مسجد اعظم این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام عادلپور در خطبه اول ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در ادامه مباحث قرآنی مطرح شده در هفته های گذشته درباره استکبارستیزی به تفسیر آیه 41 سوره مبارکه عنکبوت پرداخت و گفت: مثل استکبار همانند کسانی است که به غیر خدا متوجه می شوند و در انزوا فکر می کنند و با جامعه در ارتباط نیستند، همه بنای فکری آنان سست و بی اساس است که خدا مثال به تار عنکبوت زده و هم دور از مردم به حیاط ننکین خود ادامه می دهند  که این نوع بنا و فکر، سست ترین بنیان است.
 
خطیب جمعه شهر قنوات در خطبه دوم نماز ضمن دعوت مجدد به رعایت تقوای الهی و حمد و ثنای الهی و سلام به ساحت معصومین با توجه به فرمایش رسول خدا که می فرمایند: هرکس بخواهد عزیزترین مردم باشد باید تقوای الهی و پرهیزگاری را پیشه خود سازد اظهار داشت: یکی از معیارهای تقوا پیروی از امام علی(ع) و اولادش می باشد.

وی به حدیث صاحب امالی از ابن عباس از رسول خدا با این مضمون اشاره کرد: ای علی خداوند به تو کرامتی داده است که به احدی از مخلوقاتش نداده است او حضرت زهرا(س) را از بالای عرش خود همسر به تو تزویج کرد و دوستداران تو را بدون حساب رسی وارد بهشت می نماید.

حجت الاسلام عادلپور در ادامه به اهمیت روز جهانی قدس اشاره نمود و ضمن توصیه همه به توجه به قدس و فلسطین گفت: کسی که شبی را به صبح آورد و در فکر کار مسلمانان نباشد مسلمان نیست.

وی در ادامه به مناسبت هفت تیر و شهادت آیت الله دکتر بهشتی مظلوم و 72 تن از یاران  ایشان اشاره کرد و گفت: این حادثه بسیار عظیم بود و اگر این حادثه در جای دیگر اتفاق می افتاد نظامش دگرگون می شد و از آنجایی که ما بر حق هستیم این اتفاق به استحکام نظام افزوده شد و استکبار جهانی رسوا شد.

حجت الاسلام عادلپور در پایان از اقدامات بسیج در سطح بخش قنوات از جمله در زمینه فرهنگ و نهضت فراگیر درخت کاری تشکر و تقدیر کرد و از مسئولین خواست اگر میخواهند برای این بخش محروم و اشتغال جوانان کاری کنند، یکی از صنایع مادر را در این شهر برای اشتغال جوانان ایجاد کنند.

وی در پایان گفت: حرکت امریکا و عربستان در توطئه خیانت بار علیه شیخ عیسی قاسم را محکوم می نماییم و حمایت همه ازادگان از این عالم فرهیخته را اعلام میداریم .

ارسال نظرات
آخرین اخبار