پدر ، مادر و برادر شهید قدرت الله عبدیان اولین شهید مدافع حرم شهرستان کوهدشت در ویژه برنامه افطار شبکه استانی افلاک حضور یافتند.
کد خبر: ۸۷۰۰۳۶۹
|
۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴

به گزارش خبرنگاز خبرگزاری بسیج از لرستان ، در این برنامه ابتدا سجاد برادر طلبه شهید عبدیان درباره خصوصیات اخلاقی این شهید گفت:او علاوه بر اینکه بسیار خوش خلق و انسان دوست بود بسیار هم به مسائل دینی همچون نماز و دعا اهمیت می داد و نماز های شبش را به گفته همسرش با گریه می خواند.

برادر شهید ادامه داد: شهید عبدیان همیشه بدون اینکه چیزی از ماموریت هایش به ما بگوید مشغول جهاد بود به طوری که در جنگ 33 روزه لبنان هم حضور پیدا کرد و حتی یک هفته در آن روزها از او و همراهانش بی خبر بودند و گمان می کردند که شهید شده است در حالی که به ما گفته بود به اطراف کرج می رود و ما این ها را بعد ها از زبان همکارانش شنیدیم.

سجاد عبدیان گفت:او به سه لهجه کوفی ، شامی و بصری سخن میگفت و آموزش می داد اما ما از هیچکدام این ها خبر نداشتیم.

به گفته برادر این شهید گرانقدر شهید عبدیان خودش را برای شهادت آماده کرده بود و گاهی پسرش را محمد مهدی را با خود به خرید می برد و به او می گفت که اگر روزی من نبودم تو باید ما یحتاج خانه را تهیه کنی.

در ادامه این برنامه پدر و مادر شهید عبدیان به داخل استودیو آمدند و از خرسندیشان نسبت به شهادت فرزند ارشدشان گفتند.

مادر شهید در پاسخ به سوال مجری درباره ناراحتی او از این اتفاق گفت: من ابتدا ناراحت بودم اما همین که فهمیدم جسم فرزندم را به شهرمان خواهند آورد و او اسیر یا مفقود نشده است خدا را شکر کردم و از ناراحتی های من کاسته شدو

او دفاع از اسلام و پیروی از خط رهبر را به جوانان سغارش کرد و ادامه داد: از جوانان می خواهم که راه امام حسین (ع) را دردفاع از حق ادامه دهند .

او گفت که اگر همه فرزندانش برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) و در راه ولایت فقیه به شهادت برسند بر مصیت همه آنها صبر می کند چرا که آنها بخاطر حق و دفاع از آن می روند.

پدر شهید عبدیان هم با بیان فضایل اخلاقی فرزندش گفت: او آنقدر مهربان بود که از هم صحبتی با او لذت می بردم.

وی بیان کرد: قدرت الله از کودکی زحمت همه فرزندان به دوش او بود و در تربیت آنها به من که در کارکشاورزی مشغول هستم کمک می کرد.

پدر شهید هم از جوانان و همجنسان پسرش خواست تا با ادامه دادن این راه کار نیمه تمام فرزندش را به پایان برند.

حضور خانواده شهید مدافع حرم در ویژه برنامه افطار شبکه استانی افلاک

ارسال نظرات