امام جمعه ندوشن:

ماه رمضان بهترین فرصت برای دعاکردن ظهور امام عصر/ حمایت معنوی از مظلومان جهان،از وظیفه های دینی هر مسلمان است

امام جمعه ندوشن: شب های قدر، شب های رحمت و برکت الهی، خودشناسی و بازگشت به سوی خدا است و باید قدر این ایام را دانست.
کد خبر: ۸۷۰۰۳۷۸
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ندوشن؛"حجت الاسلام و المسلمین محمد جوادی" در خطبه های نماز جمعه این ندوشن با اشاره به فرا رسیدن ایام لیالی قدر بیان کرد:شب های قدر بهترین فرصت برای طلب مغفرت و امرزش و درخداست بهترین ها از خداوند برای اجابت حاجت ها است.

امام جمعه ندوشن افزود:ماه رمضان درهای جهنم بسته میشود و درهای بهشت باز است و همچنان که در روایات و احادیث امده است یک شب این ماه عزیز معادل هزاران ماه فضیلت دارد.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه نا امیدی نیست گفت:در ماه مبارک رمضان که بندگان مهمان خداوند هستند، باید با قلبی امیدوار به رحمت و مغفرت الهی،امید به عفو و بخشش داشته باشیم.

امام جمعه ندوشن، در بیان فضیلت لیالی قدر هم گفت:۳ شب ماه رمضان به عنوان شب های لیالی قدر است که خداوند تفضل ویژه ای به امت اسلام دارد و شب زنده داری از اعمال این شب محسوب میشود.

جوادی مناجات شبانه و استغفار کردن را از اعمال دیگر در شب های قدر دانست و گفت:استغفار طلبیدن طبق شرایط بیان شده در گفتار ائمه اطهار باعث پاک شدن قلب از زنگار الودگی ها و نجات از اتش جهنم میشود.

وی افزود:سفره کرامت حضرت حق در این ماه گسترده شده و مومنان از این فرصت برای طلب بخشش گناهان بهره گیرند.

امام جمعه ندوشن با تاکید بر دعا برای فرج حضرت بقیه الله (عج)خاطر نشان کرد:همه مسلمان و ازادی خواهان جهان انتظار فرج حضرت بقیه الله(عج) را میکشند و ماه رمضان بهترین فرصت برای دعاکردن به درگاه الهی برای تعجیل در ظهور امام عصر است.

جوادی حضور در نماز جمعه را هم یک توفیق الهی دانست و گفت:نماز جمعه از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است تا انجا که خداوند سوره ای را به نام این روز نازل کرده است .

خطیب جمعه ندوشن در ادامه خطبه های نماز جمعه به فاجعه حادثه هفتم تیرماه اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی گفت:این روحانی وارسته در مسیر گسترش مکتب اسلام رنج های فراوانی کشیده و در خارج از مرزهای کشور به تبلیغات دینی پرداخت و رهبری در وصف ایشان گفته اند شهید بهشتی پیشتاز انقلاب بود.

امام جمعه ندوشن با اشاره به فرا رسیدن اخرین جمعه تاریخی در هر ماه رمضان افزود : جنایات متعددی در فلسطین و غزه انجام میشود و حتی از کودکان و زنان بی گناه نمی گذرند و رژیم صهیونیست از هر طریقی میخواهند قدس شریف را تصاحب کنند که حرکت عظیم راهپیمایی بین المللی اسلامی در اخرین جمعه ماه رمضان،نشان از نگاه ژرف امام راحل دارد که در سرنوشت فلسطین تاثیر گذار است.

جوادی افزود: روز قدس باید امت اسلام در کنار یکدیگر بر علیه ظلم و استکبار شعار دهند و در این روز باید به همه ابرقدرت ها هشدار داد که اسلام در سیطره انها نیست.

وی با تاکید بر اینکه حمایت معنوی از مظلومان فلسطین وظیفه هر مسلمانانی است گفت: حمایت معنوی از مظلومان جهان در قالب راهپیمایی،از وظیفه های دینی هر مسلمانی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار