برداشت گندم از مزارع اصلاندوز مغان

امسال برداشت محصول گندم از اواخر خرداد در اصلاندوز آغاز و پیش‌بینی می‌شود بیش از 15 هزار تن گندم از مزارع این منطقه برداشت شود.
کد خبر: ۸۷۰۰۵۴۲
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، گندم به خاطر نقش مهمی که در عرصه سیاسی و اقتصادی کشورها به خصوص کشورهای در حال توسعه ایفا می‌کند یک محصول استراتژیک در تمام دنیا به حساب می‌آید.

اهمیت اقتصادی گندم چه از نظر تولید و چه از نظر تغذیه در دنیا بیش از سایر محصولات کشاورزی است، حتی در مناطقی که به علت متغییر بودن شرایط اقلیمی و یا خشکی محیط امکان تولید نباتی نباشد، می‌توان گندم را کاشت کرد.

گندم از نظر تولید و سطح زیر کشت مهم‌ترین محصول کشاورزی ایران است و افزایش محصول آن روز به روز مورد توجه قرار گرفته واز نظر اقتصادی و تامین غذای اصلی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

زمینهای زراعی دشت مغان در شمال استان اردبیل مستعد هرگونه کاشت محصولات از جمله گندم و جو است. بخاطر اینکه شهرهای شمالی استان از جمله شهر اصلاندوز در جلگه‌ای هموار با آب و هوایی معتدل تا گرم قرار دارد.

با توجه به بارش های مناسب امسال وضعیت محصول گندم در این شهر بسیار مناسب بوده و تولید نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته و نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان از قرار هر کیلوگرم 12 هزار و دویست و هفتاد و پنج ریال تعیین و ابلاغ شده است.

براساس این گزارش،امسال برداشت این محصول از اواخر خرداد در اصلاندوز آغاز و پیش‌بینی می‌شود بیش از 15 هزار تن گندم از مزارع این منطقه برداشت شود.

ارسال نظرات