آیین احیای اولین شب قدر همزمان با شب ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی ابن ابیطالب(ع) با حضور اقشار مختلف مردم بیله سوار با شکوه خاصی در مسجد جامع این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۰۰۵۵۶
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، مراسم احیاء شب قدر در مسجد جامع بیله سوار از ساعت 22 و 30 دقیقه شروع شدومراسم قرآن به سرگرفتنوذکر دعای «بکیا الله»بخشابتدایاحیای شب ۱۹ این مسجد بود که مردم با حالت تضرع و حضور قلب با خداوند متعال راز و نیاز می نمودند.

مردم موحد و مومن شهر بیله سوار از شامگاه جمعه در حالی که در یک دست قرآن کریم و دست دیگر را به نشانه دعا برداشته بودند در اماکن مذهبی حاضر شده و تا پاسی از شب ندای الغوث الغوث و الهی العفو سر دادند.

شرکت کنندگان با زمزمه اسماء ذات اقدس الهی وقرائت دعای پرفیض جوشن کبیر از پیشگاه خالق بی همتا خواستند تا به برکت این شب مبارک، قلم عفو بر گناهان آنان بکشد.

در این مراسم سید احمد سعادتی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بیله سوارمرثیه هایی در غم شهادت علی مرتضی (ع) اولین امام شیعیان جهان قرائت کردند و اشک ها بر گونه های پیروان آن حضرت جاری شد.

بر اساس روایت ها و احادیث ائمه اطهار(ع) شب نوزدهم ماه مبارک رمضان همزمان با شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) اولین شب قدر است و اقامه نماز قضا، قرائت دعای مجیر و جوشن کبیر مهمترین اعمال این شب است.

ارسال نظرات