مسجد دانشگاه خلیج فارس، میعادگاه بانوان معتکف؛

پنجمین اعتکاف بصیران علوی در بوشهر برگزار می شود

مراسم معنوی اعتکاف بصیران علوی، با موضوع "بانوان انقلابی" در روزهای 21، 22 و 23 ماه مبارک رمضان در مسجد دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۰۰۶۵۵
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸




به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ اعتکاف در بحث فضیلت، معادل طواف خانه کعبه است و این آئین عبادی در دهه آخر ماه رمضان، انسان را برای درک بهتر شب قدر و بهره برداری از فیض این شب گران قدر، مهیا می کند.

بر اساس احادیث و روایات، پیامبر مکرم اسلام، بر اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان اهتمام داشته اند و برای آن، ثواب دو حج و دو عمره را برشمرده اند و امام خمینی(ره) نیز با فضیلت ترین اوقات اعتکاف را در همین دهه دانسته اند.

در کشور ما اکنون اعتکاف در سه روز از ماه رجب بیش از اعتکاف در دهه پایانی ماه رمضان رواج دارد. بنابراین، جا دارد فضیلت اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان نیز برای مردم بیان شود تا به سنّت و روش پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و ائمه معصومین علیهم السلام اقتدا شود.

به همین منظور، کانون بصیرت بسیج دانشجویی استان بوشهر بنیانگذار رسمی نیکو، در این استان شده است و از سال 1391 تا کنون، هر ساله در دهه آخر ماه مبارک رمضان، اعتکاف ویژه خواهران دانشجو و طلبه را برگزار می کند که تا پیش از این، برگزاری اعتکاف رمضانیه در استان بوشهر در جمع دانشجویان و طلاب، سابقه نداشته و در دیگر جمع ها نیز کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

فهیمه عباسی دبیر اجرایی اعتکاف بصیران علوی، در گفت گو با بسیج با اشاره به اینکه این مراسم معنوی ویژه خواهران دانشجو و طلبه است، گفت: این برنامه در حال حاضر برای پنجمین بار است که به طور متوالی برگزار می شود و هر بار، به یکی از موضوعات کاربردی و مهم در حوزه زن و خانواده پرداخته می شود.

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ فهیمه عباسی دبیر اجرایی اعتکاف بصیران علوی استان بوشهر با اشاره به اینکه این مراسم ویژه خواهران طلبه و دانشجو است، گفت: جمعی از دانشجویان و طلاب خواهر بوشهری، اعتکاف بصیران علوی را  از سال 1391 تاکنون، هر ساله در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان برگزار می‌کنند که تا پیش از این، برگزاری اعتکاف رمضانیه در استان بوشهر سابقه نداشته و در دیگر جمع‌ها نیز کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

فهیمه عباسی با بیان اینکه هر سال یکی از محورهای مرتبط  و کاربردی در حوزه زن و خانواده پرداخته می‌شود گفت: از ولایت امام علی(ع) تا ولایت امام خامنه‌ای، مهارت‌های زندگی در قرآن، سبک زندگی اسلامی، بانوان و فرهنگ ایرانی اسلامی، از موضوعات اعتکاف در چهار سال گذشته بوده است.

دبیر اجرای اعتکاف بصیران علوی افزود: در سال جاری، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر انقلابی‌گری و استفاده بسیار ایشان از این کلید واژه در بیانات اخیر، موضوع و محوریت اعتکاف نیز «بانوان انقلابی» در نظر گرفته شده است تا عموم بانوان علاوه بر عبادت و راز و نیاز با خدا، راهکارهای تحقق جامعه انقلابی و نقش خود در این مهم را فرا گرفته و در زندگی خود به کار ببرند.

عباسی از برگزاری پنجمین اعتکاف بصیران علوی خبر داد و گفت: این اعتکاف از 21 تا 23 ماه مبارک رمضان، همزمان با شب‌های لیالی عظیم قدر در مسجد دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار و در این مراسم از سخنرانان برجسته حوزه علمیه و مداحان توانمند هم‌استانی استفاده می‌شود.

وی گفت: برگزاری ادعیه و مراسم ویژه شب‌های قدر، قرائت قرآن و نماز، نشست‌ها و حلقه‌های مباحثاتی، مشاوره، مسابقه و ... از جمله برنامه‌های این اعتکاف خواهد بود.

دبیر اجرای اعتکاف بصیران علوی با بیان اینکه شرکت در این مراسم معنوی برای عموم خواهران است ابراز داشت: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند با شماره 09173707750 تماس بگیرند.

 

ارسال نظرات