خبرهای داغ:
مردم مومن و ولایی گیلانغرب از شب نوزدهم تا بیست و سوم ماه مبارک رمضان با حضور در مساجد شهری و روستایی، شب های قدر را پاس می دارند.
کد خبر: ۸۷۰۰۶۶۶
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلانغرب؛ آیین معنوی شب های قدر در مساجدشهری و روستایی گیلان غرب  از شب نوزدهم تا 23 ماه مبارک رمضان با حضور مردم مومن و خداجوی این شهرستان برگزار می شود.

 در آیین معنوی لیالی قدر و در مسجد جامع گیلانغرب یکی از اساتید حوزه علمیه مطلع الفجر  این شهرستان ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی (ع) اظهار داشت:حقیقتا شب قدر بهترین فرصت برای طلب ظهور منجی عالم بشریت از درگاه خداوند متعال است که نباید از فیوضات  ان خود را بی بهره گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین  علی مهری با اشاره به سفارش های دین مبین اسلام در خصوص آداب شب های قدر، ابراز داشت: شب های پر فضیلت قدر  را بایدغنیمت شمارید  و از آن بهره گیردچرا که بهترین اعمال در شب‌های قدر درک و شناخت عمیق از امام زمان(عج) و در حالت کلی امام‌زمان شناسی است.

وی با بیان اینکه این شب‌ها شب تقدیرات و مقدرات انسانهاست ونباید در این شب ها دعا فراموش شود گفت: به راستی که شب های قدر از زمان خلقت و پیامبران پیشین بوده و چیزی که به عظمت این شب ها می افزاید. شهادت و جایگاه متعالی حضرت علی(ع) است.

سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر، تلاوت قرآن، آیین قرآن به سر گرفتن و مدیحه سرایی توسط مداحان اهل بیت صمت و طهارت (ع) از جمله برنامه های اجرا شده در اولین شب از لیالی قدر در گیلانغرب  بود.

 

آیین معنوی شب های قدر، همه ساله با حضور گسترده مردم مومن و روزه دار گیلان غرب با شکوه خاصی برگزار می شود که این امر بیانگر عشق و ارادت مردم ولایی  و مومن دومین شهر مقاوم کشور  به خاندان عصمت و طهارت است.


ارسال نظرات