فرماندار شهرستان زنجان:

جمع‌آوری و توزیع زکات فطریه زنجان در روز عید فطر

جمع‌آوری و توزیع زکات فطریه در روستاهای زنجان نیز همانند سنوات گذشته مسجد محور خواهد بود و تنها آمار مبالغ برای جمع‌بندی به شهرستان ارسال می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۰۶۷۷
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار شهرستان زنجان در شورای زکات شهرستان زنجان گفت: شهرستان زنجان در سال گذشته یکی از شهرستان‌های پیشرو کشور در زمینه جمع‌آوری زکات فطریه و توزیع آن در همان روز در بین نیازمندان بوده است.

مجید فرخی با اشاره به اینکه نحوه جمع‌آوری و پرداخت زکات در شهرستان زنجان طی سال گذشته مورد توجه مسؤولان کشوری قرار گرفته است، افزود: با استفاده از ظرفیت سیستم بانکی‌، سمن‌ها و سایر مسؤولان در شهرستان زنجان در سال جاری نیز زکات فطریه در همان روز به افراد نیازمند پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی لازم برای جمع‌آوری اطلاعات افراد نیازمند و دریافت شماره حساب بانکی آن‌ها انجام شود، اظهار کرد: هیچ ارگان و دستگاهی خارج از شورای زکات فطره حق بر پا کردن صندوق و جمع‌آوری فطریه را ندارد.

این مسؤولان خاطر نشان کرد: جمع‌آوری و توزیع زکات فطریه در روستاهای زنجان نیز همانند سنوات گذشته مسجد محور خواهد بود و تنها آمار مبالغ برای جمع‌بندی به شهرستان ارسال می‌شود.

فرخی با اشاره به اینکه در شهرستان زنجان طی سال گذشته بانک‌های ملی، ملت و توسعه تعاون همکاری مطلوبی در زمینه دریافت و واریز زکات فطریه را در شهرستان را بر عهده داشتند، عنوان کرد: کارمندان این بانک‌ها در روز عید فطر سال گذشته که تعطیلات رسمی است با حضور در شعب مسؤولیت واریز فطریه به حساب مستضعفان را برعهده گرفته بودند.

وی افزود: این بانک‌ها در سال جاری نیز همکاری لازم را در روز عید فطر با شورای زکات شهرستان خواهند داشت.

فرماندار شهرستان زنجان با تاکید بر اینکه صندوق‌های دریافت زکات فطری در شهرستان زنجان در قالب صندوق و دارای لگوی مشخص در سطح شهر برپا خواهند شد، اضافه کرد: این صندوق‌ها زکات فطریه را در سه قالب زکات فطریه، کفاره و سادات دریافت خواهند کرد.

فرخی با اشاره به اینکه از ماموران انتظامی انتظار می‌رود با صندوق‌های فاقد لوگوی از شورای زکات در سطح شهرستان برخورد و آن‌ها را جمع‌آوری کنند، ادامه داد: از این دستگاه انتظامی انتظار می‌رود تمهیدات لازم را برای حفظ امنیت محل شمارش و حمل پول‌ها را نیز بر عهده گیرد.

وی با اشاره به اینکه چندین تابلو در سطح روستاهای بزرگ و شهرهای نیک‌پی و ارمغانخانه شهرستان زنجان در زمینه اهمیت پرداخت زکات نصب شود، خاطر نشان کرد: در سطح شهر نیز معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان نیز مسؤولیت فضاسازی شهری را در این زمینه بر عهده گیرد.

ارسال نظرات