با اجرای نظام ارجاع پزشک عمومی در صورت نیاز بیمار را به سطح 2 و 3 که شامل متخصصان و فوق‌متخصصان است، ارجاع داده و بازخورد آن را هم مورد پیگیری قرار می‌دهد.
کد خبر: ۸۷۰۰۷۲۸
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان در تشریح اساس نظام ارجاع گفت: بر اساس طرح نظام ارجاع بیماران در سه سطح درمانی معاینه و تحت درمان قرار می‌گیرند که سطح نخست آن پزشک عمومی است.

علی محمدی ساماندهی امور درمان و کاهش هزینه‌های زائد تحمیلی به سیستم درمان را از فواید اجرای نظام ارجاع دانست و افزود: با اجرای نظام ارجاع پزشک عمومی در صورت نیاز بیمار را به سطح 2 و 3 که شامل متخصصان و فوق‌متخصصان است، ارجاع داده و بازخورد آن را هم مورد پیگیری قرار می‌دهد.

محمدی وی اظهار داشت: عملیاتی شده نظام ارجاع در کاهش هزینه‌های درمانی بسیار موثر است و حجم انجام آزمایش‌ها و تست‌ها را کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد داد و از مهم‌تر وضعیت بیمار مورد رصد قرار می‌گیرد.

محمدی با بیان اینکه بعد از تشکیل پرونده در فاز نخست اجرای نظام ارجاع نوبت به الکترونیکی کردن پرونده‌های تشکیل شده رسیده است، ادامه داد: با عملیاتی شدن این مرحله و صدور کارت سلامت به جای دفترچه‌های بیمه نظام ارجاع روند تکمیلی به خود خواهد گرفت.

مدیر کل مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان از تشکیل 18 هزار پرونده پزشکی برای مراجعان به مراکز درمانی از زمان آغاز اجرای نظام ارجاع خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد طی مدت زمان اجرای طرح اکثریت بیماران مورد نظر صاحب پرونده در نظام ارجاع شده‌اند چرا که مبتلایان به این بیماری‌ها، اغلب مراجعات مکرر به مراکز درمانی دارند.

محمدی با تاکید بر بالا بودن حجم مراجعان در آغاز اجرای نظام ارجاع برای تشکیل پرونده اضافه کرد: حجم مراجعه به تدریج روند کاهشی به خود گرفته، به طوری که می‌توان از مراجعه 99 درصدی بیماران اطمینان حاصل کرد، چرا که هر اقدامی لازم بوده از جمله فراخوان عموم هم داده شده است.

وی با بیان اینکه بیماران مبتلا به بیماری‌های دیابت، فشار خون، قلبی و عروقی و اعصاب و روان طی این مدت تحت پوشش نظام ارجاع قرار گرفته‌ و صاحب پرونده در سیستم درمان شده‌اند، اضافه کرد: پرونده این بیماران در مراجعه به مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی تکمیل و زیر پوشش طرح نظام ارجاع قرار گرفته‌اند.

مدیر کل مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان بیمارستان امام حسین (ع) و امید ابهر را دو بیمارستان زیر پوشش تامین اجتماعی در استان اعلام و خاطر نشان ساخت: استان زنجان پنج مرکز درمانی سرپایی هم در مناطق مختلف استان از جمله حکیم هیدجی و روزبه در زنجان، شفای ابهر، سهروردی قیدار و شهدای خرم‌دره هم دارد.

ارسال نظرات