سرکنسولگری جمهوری اسلامی افغانستان اظهار داشت: به دلیل فرمان اسثتنایی شخصیت والامقام رهبر انقلاب اسلامی ایران بیش از 386 هزار دانش آموز افغانی دارای مدرک و فاقد مدرک در مدارس مشغول به تحصیل هستند و امروز شخصیت های بزرگ کشور افغانستان فارغ التحصیل در مراکز آموزش عالی ایران هستند.
کد خبر: ۸۷۰۰۸۹۴
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سید نورالله راغی  در مراسم جشن پناهندگی که  به مناسبت روز جهانی پناهندگی در  مهمانشهر تربت جام با حضور سرکنسول کشورهای ترکیه، پاکستان، ترکمنستان و رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهاندگان سازمان ملل، مدیر کل اتباع خارجی و نماینده وزارت خارجه برگزار شد با ستایش و سپاسگزاری از مهمان نوازی دولت و ملت ایران از مهاجرین افغانی گفت: هر چه بگوییم نمی توانیم از خیراندیشی وخیر پروری کشور دوست وبرادر دولت وملت ایران از مهمان نوازی به پناهندگان افغانی ستایش و سپاسگزاری کنیم.

راغی افزود: جمهوری اسلامی ایران بیش از سه میلیون پناهنده و شهروند افغانی با عزت و احترام در دل خود جای داده و زمینه های یک زندگی خوب را برای مهاجرین فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: به دلیل فرمان اسثتنایی شخصیت والامقام رهبر انقلاب اسلامی ایران بیش از ۳۸۶ هزار دانش آموز افغانی دارای مدرک و فاقد مدرک در مدارس مشغول به تحصیل هستند که این رویکرد ارزش محوری و ارزش پروری کشور دوست و برادر ایران است.

سرکنسولگری افغانستان با اشاره به کسب تحصیلات عالیه مهاجرین در ایران گفت: هنگام ورود مهاجرین به کشور ایران هفت درصد باسواد بودند این درحالی است که با تلاش مسئولان جمهوری اسلامی امروز بیش از ۷۰ درصد از مهاجرین با سواد شده اند.

راغی خاطرنشان کرد: امروز شخصیت های بزرگ کشور افغانستان فارغ التحصیل در مراکز آموزش عالی ایران هستند.

وی اعلام کرد: بیش از۱۵ هزار دانشجوی افغانی در ایران در رشته های مختلف مهم و اساسی مشغول به تحصیل هستند که برای آینده افغانستان مفید است و این امر در دیگر کشورها برای مهاجرین فراهم نیست.

وی خطاب به جوانان مهاجر افغانی گفت: از فرصت های بزرگی که در کشور دوست و برادر ایران برای شما مهاجرین فراهم شده است کمال استفاده را ببرید، چرا که آینده افغانستان به بازوان توانمند شما نیازمند است.

سرکنسولگری افغانستان با تشکر و قدردانی ازاقدامات صادقانه وزارت امور خارجه به مهاجرین تصریح کرد: با اقدامات خالصانه وزارت امور خارجه هر روز ما شاهد نمونه های جدید از همکاری صادقانه ایران مواجه هستیم، که همین سه روز پیش هزینه ۵۰ میلیون تومانی یک بیمار افغانی که توان پرداخت نداشت توسط وزارت امور خارجه و یک خیر و نیکوکار ایرانی تامین شد.

وی تاکید کرد: ستایش های دولت افغانستان از ایران بار معنوی و مادی دارد و امروز جایگاه مثبت ایران در عرصه حقوق بشر جمهوری اسلامی را در جهان برجسته کرده است.

راغی در پایان با ذکر حدیثی از امام حسین (ع) بیان داشت: پیشوای ما امام حسین(ع) می‌فرمایند؛ کمک به نیازمند نعمت و غنیمت بزرگی است که باید قدر آن را دانست و برای دنیا و آخرت خود قدم های مثبت برداریم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها