حسن تفتیان از بسیجیان شهرستان تربت حیدریه با جابجایی رکورد دوی ۱۰۰ متر ایران، قهرمان مسابقات جهانی مادرید شد.
کد خبر: ۸۷۰۰۹۱۲
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حسن تفتیان بامداد امروز در فینال سی و چهارمین دوره از مسابقات چلنج جهانی در مادرید اسپانیا با رکورد ۱۰ ثانیه و ۴ صدم ثانیه به مقام قهرمانی دست یافت.
 
رکوردار دوی ۱۰۰ متر ایران با ارتقای سرعت ۶ ثانیه ای خود، رکورد جمهوری اسلامی ایران را در این رشته نیز جابجا کرد.
 
پیش از این، حسن تفتیان با رکورد ۱۰/۱۰ ثانیه به عنوان رکورد دار ۱۰۰ متر بود. در ادامه رقابت‌های جهانی مادرید احسان حدادی در رقابت با ۹ پرتابگر دیگر، با پرتابی به طول ۶۳ متر و ۱۰ سانتی متر در جایگاه سوم ایستاد.
 
تیز پای المپیکی تربت حیدریه که این روزها خود را برای حضوری قدرتمند در المپیک ۲۰۱۶ ریو آماده می کند اول خردادماه گذشته توانست در دوی ۱۰۰ متر با ثبت زمان ۱۰ ثانیه و ۲۵ صدم ثانیه مدال برنز مسابقات دو ومیدانی چلنج جهانی در جمهوری چک را از آن خود کند.
 
حسن تفتیان تنها دونده خراسانی، قرار است در المپیک ۲۰۱۶ ریو حاضر شود، او در رقابتهای جهانی و آسیایی خوش درخشیده و قهرمان جوانان آسیا در ماده دوی ۱۰۰ متر، نفر سوم آسیا در ماده دوی ۲۰۰ متر، نفر اول مسابقات جهانی کازانوف قزاقستان و مسابقات آسیایی تایلند در ماده دوی ۱۰۰ متر و رکورد دار سه دوره نوجوانان، جوانان و بزرگسالان کشور در دوی ۱۰۰ متر و رکورددار بزرگسالان کشور در دوی ۲۰۰ متر بوده است.
 
محجوب و حسن تفتیان تنها نمایندگان خراسان رضوی در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو هستند.
 
المپیک ۲۰۱۶ به میزبانی ریودوژانیرو از ۵ تا ۲۱ آگوست (۱۵ تا ۳۱ مرداد) برگزار خواهد شد و در این دوره بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۵ کشور رقابت خواهند کرد.
 
مسابقات دو و میدانی المپیک ۲۰۱۶ از ۲۲ مرداد آغاز می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها