وزیر دفاع عراق اعلام کرد شاید در صورت نیاز از نیروهای بسیج مردمی برای آزادسازی شهر موصل استفاده شود.
کد خبر: ۸۷۰۱۰۲۰
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
  به گزارش خبرگزاری بسیج «خالد العبیدی» وزیر دفاع عراق اعلام کرد که در صورت نیاز از نیروهای «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) برای پس گرفتن شهر موصل از داعش کمک بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، العبیدی در کنفراسی مطبوعاتی شنبه (امروز) در مرکز عملیات نینوی گفت که همه اقلیت‌ها در آزادسازی نینوی مشارکت خواهند کرد.

وی همچنین در مورد مشارکت نیروهای بسیج مردمی تصریح کرد: شاید نیروهای بسیج مردمی در صورت نیاز، در عملیات آزادسازی موصل شرکت کنند».

العبیدی همچنین با اشاره به اینکه وقت آن رسیده است که تشکیل «بسیج ملی» را اعلام کند، گفت که احتمالا نیروهای پیشمرگه کرد در آزادسازی موصل مشارکت کنند.

از سوی دیگر، «جواد الکلیبات» سخنگوی گروه «عصائب‌اهل‌الحق» از مشارکت این گروه در عملیات آزادسازی نینوی خبر داد.

نیروهای عصائب اهل الحق در بیانیه‌ای تهدید کرده‌اند اگر کسی با مشارکت نیروهای بسیج مردمی در آزادسازی نینوی مخالفت کند، «در زیر پاها له خواهند شد».

ائتلاف نیروهای عراق (تحالف القوى العراقیة)  سه‌شنبه گذشته از «حیدرالعبادی» به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خواسته بودند که به تعهدات خود در خصوص عدم مشارکت نیروهای بسیج مردمی در آزادسازی فلوجه عمل کند.

به دنبال تبلیغات برخی رسانه‌ها علیه نیروهای حشد الشعبی نخست وزیر عراق مجبور شد که از این نیروها در آزادسازی فلوجه استفاده نکند و این نیروها تنها تا محاصره شهر پیش رفتند و نیروهای ارتش مسئولت پاکسازی خود شهر را بر عهده گرفت.
ارسال نظرات