خبرهای داغ:
رئیس انجمن خوشنویسی استان فارس با اشاره به افتتاح نمایشگاه خوشنویسان شیرازی در نگارخانه غلامی شیراز گفت: امسال برای نخستین بار بداهه‌نویسی خطاطان استان فارس در ۲ شب از شب‌های قدر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۱۰۷۱
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
مجید چیزفهم در مراسم افتتاح نمایشگاه خوشنویسان شیرازی در نگارخانه استاد غلامی شیراز از برپایی این نمایشگاه به نفع کودکان مرکز توانبخشی نرجس خبر داد و اظهار داشت: نخستین بار است که بخشی از درآمد حاصل از فروش نمایشگاه خوشنویسی به مرکز توانبخشی نرجس اختصاص می‌یابد.

وی با یاد از استاد غلامی و بیماری ایشان از حضار برای سلامتی این استاد خط و نقاشی استان فارس طلب دعا کرد و گفت: یکی از رخدادهای خوب در این چند مدت اخیر تبدیل فضاهای کم کاربرد به نمایشگاه‌های هنری بوده و در این فضای کوچک نمایشگاهی از آثار نقاشی استاد غلامی و آثار خطاطی استادان خط استان فارس برپا شده است.

چیزفهم با اشاره به اینکه در این نمایشگاه 50 اثر از استادان خط استان فارس در قالب خط‌های نستعلیق، نسخ و شکسته در معرض دید قرار گرفته است، افزود: استادان و اعضای انجمن خوشنویسی استان فارس براساس روال هر سال برنامه بداهه‌نویسی را حرم شاهچراغ(ع) و تالار حافظ برگزار می‌کنند.

رئیس انجمن خوشنویسی استان فارس خاطرنشان کرد: شب 21 ماه رمضان 100 نفر از خطاطان استان فارس در دارالقرآن حرم شاهچراغ(ع) مراسم احیای خود را با کتابت آیات وحی می‌گذرانند و در شب 23 ماه رمضان این عده در تالار حافظ شیراز این مراسم را اجرا می‌کند.

وی تصریح کرد: برنامه «مشق قدر» از ساعت 22 تا سحرگاه در حرم شاهچراغ (ع) و تالار حافظ برگزار می‌شود و در صورت حمایت مسئولان انجمن خوشنویسان این آمادگی را دارد که آثار خطاطان در این دو شب را در قالب کتاب چاپ کند.

چیزفهم از برگزاری برنامه بداهه‌نویسی در مناسبت‌های مختلف سال خبر داد و بیان کرد: سالروز سعدی، حافظ و رحلت امام خمینی(ره) از جمله مناسبت‌هایی است که برنامه بداهه‌نویسی توسط انجمن خوشنویسان برگزار می‌‌شود.

به گزارش تسنیم این نمایشگاه از 3 تا 17 تیرماه در نگارخانه استاد غلامی در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برپاست و ورود علاقه‌مندان آزاد است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها