خبرهای داغ:
یک کارشناس علوم قرآنی با تاکید بر تاثیر دعا در تغییر سرنوشت انسان ها در شب های قدر گفت: بر اساس روایات و به احتمال قوی شب 23 ماه مبارک رمضان شب قدر است.
کد خبر: ۸۷۰۱۱۳۶
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین حائری زاده با اشاره به اعمال سفارش شده در شب های قدر گفت: برای سه شب قدر یک سری اعمال به صورت مشترک سفارش شده است که از جمله آن ها می توان به دو رکعت نمازی اشاره کرد که پس از حمد در رکعت اول آنها 7 مرتبه سوره توحید خوانده می شود.

وی ادامه داد: همچنین استغفار،‌ دعای جوشن کبیر و دعای افتتاح از جمله اعمال سفارش شده به صورت مشترک در این شب ها است.

حائری زاده همچنین تصریح کرد: بیداری و شب زنده داری در شب های قدر بسیار مورد تاکید قرار گرفته چرا که بیداری ظاهری را مقدمه ای برای بیداری انسان در طول زندگی دانسته اند.

وی با اشاره به اعمال شب های 21 و 23 قدر یادرآور شد: در شب بیست و یکم و بیست و سوم در هنگام غروب انجام دادن غسل سفارش شده با این تفاوت که در شب بیست و سوم علاوه بر غسل هنگام غروب، غسلی هم پیش از اذان صبح سفارش شده است.

این کارشناس مذهبی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: خواندن برخی از سوره های قرآن مانند عنکبوت ،‌روم و دخان در تمامی شب های قدر مورد تاکید قرار گرفته است .

وی در بخش دیگری از صحبت هایش در پاسخ به این پرسش که احتمال وجود یقین در کدام یک از شبهای قدر بیشتر از شبهای دیگر است گفت: از یک سو، احتمال داده شده که شب بیست و یکم شب قدر باشد. خواندن 100 رکعت نماز که در هر رکعت پس از حمد 10 مرتبه سوره توحید خوانده شود همراه با دعای خاص بعد از نماز از اعمال مورد نظر برای شب بیست و یکم است.

وی همچنین تصریح کرد: از معصومان درباره اینکه شب بیست و یکم شب قدر است یا شب بیست و سوم پرسش های بسیاری شده که تاکید بیشتر آنها بر این است که شب بیست وسوم به احتمال قوی شب قدر است لذا اینکه حضرت زهرا(س) بعد از ظهر روز 22 ماه رمضان به امام حسن و امام حسین (ع) سفارش می کردند که استراحت کنید که بتوانید شب را زنده بدارید،‌ گواهی بر این است که شب بیست وسوم شب قدر است.

حجت الاسلام حائری زاده همچنین گفت: خواندن دعای فرج سفارش بسیاری شده به علاوه اینکه تلاوت سوره حمد 100 مرتبه،‌ زیارت امام حسین در شب های قدر و استغفار نیز بسیار مورد تاکید قرار گرفته است البته باید توجه داشته باشیم که استغفار تنها به معنای گفتن "استغفرالله" نیست بلکه زمانی که انسان در جهت برطرف کردن مشکلات و ویژگی های منفی درون خود گام بردارد به معنای واقعی استغفار کرده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تاثیر شب های قدر در تغییر سرنوشت انسانها افزود: قرآن کریم همواره از تاثیر کارهای خیر در برطرف شدن بسیاری از موانع سخن می گوید و عبادات انسانها در شبهای قدر باعث می شود تا قلب امام زمان (عج) بیشتر متوجه ما شود.

این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: بر اساس روایت ها در شب 19 ماه رمضان مقدرات انسان ها نوشته می شود ،‌در شب 21 مورد بررسی قرار می گیرد ودر نهایت در شب 23 نهایی می شود و از این جهت دعا و عبادات های انسان تاثیر بسیاری در تغییر روند آن ها دارد چه بسا که به واسطه همین دعاها امور خیر بسیاری در سرنوشت یک سال آینده افراد رقم می خورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها