خبرهای داغ:
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس خبر داد
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس از حرکت دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی استان فارس در روز شهادت حضرت علی (ع) به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) خبرداد.
کد خبر: ۸۷۰۱۱۵۰
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
مظفر مختاری ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی استان فارس همزمان با شهادت حضرت علی (ع) در خیابان به عزاداری می‌پردازند اظهار داشت: این دسته‌ها عصر روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان در دو محور میدان شاهزاده قاسم در حسینیه ثامن‌الحجج (ع) و از میدان شهدا در مسجد امام خمینی (ره) تجمع می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این تجمع با حضور بزرگانی همچون آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب، تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، آیت‌الله ملک‌حسینی، آیت‌الله ایمانی، امام جمعه شیراز و مسئولان دفتر آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی در شیراز برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: دسته‌های عزادار پس از تجمع در این دو نقطه با مداحی ذاکران اهل بیت (ع) به سمت حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی شاهچراغ (ع) حرکت می‌کنند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان فارس با بیان اینکه ساعت آغاز این برنامه 17 و 45 دقیقه و ساعت پایان مراسم در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) 19 و 45 دقیقه پیش‌بینی شده است عنوان کرد: دو ایستگاه صلواتی همزمان با این برنامه با افطاری ساده از روزه‌داران پذیرایی می‌کنند.

مختاری عنوان کرد: 40 دستگاه اتوبوس از شهرک‌های اطراف شیراز مردم را به محل تجمع می‌رسانند.

حجت‌الاسلام محمدتقی فاضل، دبیر ستاد فاطمیه استان فارس، نیز در این نشست خبری بر لزوم احیای شعائر اهل بیت (ع) تاکید کرد و گفت: در راستای تعظیم شعائر حضرت امیرالمومنین (ع) برنامه دسته‌روی و حرکت هیئت‌های عزاداری در روز شهادت حضرت علی (ع) در 21 رمضان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: یکی از نکاتی که برای جامعه امروز ما اهمیت بسیار دارد و به عنوان فضای تنفس جامعه فرهنگی و مذهبی ما محسوب می‌شود زمینه‌سازی بری گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) است زیرا هر چه این فرهنگ در جامعه بیشتر نهادینه شود آسیب‌های اجتماعی و فردی ما به حداقل می‌رسد.

دبیر ستاد فاطمیه استان فارس با اشاره به اینکه امروز دنیا دنیای رسانه و ارتباطات است و تمام جهان در کمتر از بخشی از ثانیه با هم مرتبط می‌شوند تصریح کرد: در زمان کنونی جهان تشیع زیر ذره‌بین ماهواره‌ها و رسانه‌های غربی است بنابراین هر چه دلبستگی و مودت و محبت شیعیان به دین مبین اسلام و اهل بیت (ع) بیشتر نمایان شود جامعه ما بیمه و مستحکم‌تر می‌شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها