مراسم معنوی اعتکاف در دهه آخر ماه مبارک رمضان در مسجد کاظمیه مصلی شهرستان شاهرود برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۰۱۲۰۶
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
محمد ابراهیمی نائب رئیس کمیسیون قرآن ،مساجدو مادحین شورای مرکزی هیئات مذهبی کشور و مدیرموسسه فرهنگی بین الحرمین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف رمضانیه در دهه آخر ماه مبارک رمضان خبرداد.

وی با اشاره به اهداف پیش‌بینی شده در این مراسم معنوی و سنت نبوی اظهار کرد: ترویج و تعمیق فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص)، انس و الفت بیشتر نوجوانان و جوانان با ائمه معصومین(ع)، پاسخگویی به سئوالات دینی نوجوانان و جوانان، تقویت روحیه معنوی، خودباوری و صبر در نوجوانان ، تقویت روحیه خودسازی، تزکیه و تهذیب نفس در بین نوجوانان و جوانان و حضور فعال عزیزان در برنامه‌های مذهبی از اهداف برگزاری اعتکاف رمضانیه است.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: از جمله برنامه‌های اعتکاف رمضانیه بین الحرمین می‌توان به مباحث معرفتی و بصیرتی، تشکیل حلقه‌های معرفتی با حضور معتکفین و مربیان با موضوعیت ماه مبارک رمضان، خودسازی و لایت مداری، جلسات ختم قرآن و محافل انس با قرآن، ارائه الگوهای خودسازی و خودشناسی از دیدگاه بزرگان، بیان خاطرات شهدا، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان، بیان احکام و معارف ویژه نوجوانان و جوانان، برپایی نمایشگاه، برپایی نماز جماعت، مراسم دعا و مناجات وبرگزاری کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی و آسیبهای اجتماعی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: مراسم اعتکاف رمضانیه در راستای احیای سنت پیامبر(ص) از 11 تیرماه به مدت سه روز مطابق با 25 و 26 و 27 ماه مبارک رمضان در مسجد کاظمیه شاهرود و بصورت کاملاً مردمی و خودجوش برگزار خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: علاقه‌مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این مراسم معنوی می توانند به موسسه فرهنگی بین الحرمین مراجعه و یا باشماره 09126733142 تماس حاصل نمایند.

لازم بذکر است موسسه فرهنگی قرآن و عترت بین الحرمین شاهرود از مجریان طرح برگزاری اعتکاف رمضانیه در دهه آخر ماه مبارک رمضان در سطح کشور می باشد که این مراسم معنوی مدت پانزده سال است که با استقبال باشکوهی از سوی نوجوانان و جوانان برگزار گردیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها