خبرهای داغ:
کار شناس مسائل سیاسی عنوان کرد: بروز مشکلاتی نظیر فیش هایی که امروز شاهد آن هستیم اصولا به ضعف ساختار و قوانین تشکیلات برمی گردد که به راحتی فرصت چرخش، استفاده و سوء استفاده را برای اشخاص فراهم می آورد.
کد خبر: ۸۷۰۱۲۵۲
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

طیب ملک پور کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین موضوع فیش های حقوقی نجومی را مورد بررسی قرار داد.

ملک پور اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی درنظام جمهوری اسلامی ایران دارای سیستم نظارت و حراست هستند  و در نهایت تخلفات هر سازمانی توسط آنها مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: بروز مشکلاتی نظیر فیش هایی که امروز شاهد آن هستیم اصولا به ضعف ساختار و قوانین تشکیلات برمی گردد که به راحتی فرصت چرخش، استفاده و سوء استفاده را برای اشخاص فراهم می آورد.

ملک پور تبیین کرد: به نظر می رسد قدرت و شفافیت قوانین و نیز اجرای دقیق و نظارت مستمر و قاطع بدون اغماض می تواند تا حد زیادی سدی در مقابل عملکرد فرصت طلبان باشد، همچنین بدیهی است که در جامعه اسلامی  امر به معروف و نهی از منکر می تواند در اصلاح جامعه  تاثیر گذار باشد و سلامت آنها را تضمین نماید.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این نکته که این گونه اتفاقات از جامعه صلب اعتماد می نماید عنوان کرد: برای بازگشت اعتماد به جامعه خصوصا قشر ضعیف و کم درآمد که به واقع صاحبان الی انقلابند باید با متخلفین برخورد جدی انجام بگیرد و گلوگاه هایی که امکان اینگونه فرصت طلبی ها را ایجاد می نماید بسته شود تا خدایی نکرده متدیین انقلابی نسبت به همه کارگزاران  صدیق نظام بدبین نشوند.

با توجه به اینکه برخی از حامیان دولت رسانه ها را به موضع گیری سیاسی متحم می کنند، ملک پور اذعان کرد: این واکش طبیعی و در عین حال غلط است، افرادی که ابتدا به واسطه افکار عمومی و بعد به واسطه رسانه ها محکوم شده اند  از بدنه دولت می باشند و برای طرفداران تخریب تخلف را مساوی و برابر تخریب دولت می دانند، این گروه بدون توجه به به قبح مسئله تنها احساس تخریب می کنند.

وی اضافه کرد: معقول ترین رفتار این است که ضمن بیان و تقدیر از اقدامات مثبت دولت تخلفات محکوم گردد؛ با توجه به وضعیت کنونی ارتباطات و جایگاه افکار عمومی و رسانه می توان اینگونه برداشت کردکه همه مردم رسانه هستند  لذا نظرات احاد مختلف مخابره می شود و نمی توان رسانه را به عده ای مخالف دولت محدود کرد همچنین نمی شود.

ملک پور ادامه داد: این حامیان و مدافعان یا متوجه اصل تخلف نیستند  یا خودشان در تخلفات سهم دارند یا بلد نیستند چگونه از دولت دفاع کنند  چون مسائلی که از منظر مردم قبیح است قابل دفاع نیست و در جایی که دولت مورد تخلف را محکوم و پیگیری می کند نباید کاسه داغ تر از آش شد.

این کارشناس در بخش پایانی گفت وگو با یادآور شدن عمق ناراحتی مردم از این جریان توضیح داد: این اتفاقات در انظار و افکار عمومی بازتاب بسیار بدی داشته و مایه تاسف همگان شده و مطالبه مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب برخورد جدی  و بازگرداندن سرمایه و ثروت نظام به جامعه و جبران خسارت های معنوی و ترمیم افکار جریحه دار است.

وی افزود: بستن راه تخلفات بعدی با طرح قوانین محکم و بازرسی های مستمر می تواند تا حدودی از شکل گیری دوباره اینگونه رفتار واعمال جلوگیری کند گر چه افکار عمومی فعلا جریحه دار است.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها