خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین گفت: شب قدر سرنوشت انسان را در دنیا و آخرت دگرگون می کند.
کد خبر: ۸۷۰۱۲۶۳
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

حسین عدالتی شربیانی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به فضایل شب های قدر اشاره کرد و اظهارکرد: شب قدر چنان با عظمت است که اگر به درستی درک شود و به محتوای آن برسیم، سرنوشت ما در دنیا و آخرت دگرگون خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شب قدر بین شبهای 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان مردد است باید در این سه شب بویژه شب بیست و سوم تلاش و جهاد خود را بیشتر کنیم سعادت، شقاوت، و طولانی شدن عمر، مرگ و میرها، دارایی، فقر و آنچه در سرنوشت انسان موثر است در این شب مقدر می گردد.

این مسئول گفت: یکی از امتیازات ویژه ماه مبارک رمضان، شبهای قدراست چراکه ثمره یکسال مقدرات انسان در این شب‌ها رقم می خورد به طوری که گاهی یک حادثه می تواند زندگی انسان ها را متحول کند، شبی که در آن چراغ و مشعلی است تا راه گم کرده ای، دوباره مسیر خود را باز یابد تا از بند گناهان رهایی یابد و رهرو مسیر قرب الهی گردد.

مسئول نمایندگی امام سجاد(ع)گفت: در شب های قدر اعمالی مانند غسل اول وقت، قرائت قرآن کریم، دعای جوشن کبیر، نماز مخصوص شب های قدر و توبه به درگاه خداوند وارد شده است و هیچ کس نباید از ارزش و اهمیت این شب که به تعبیر قرآن کریم بهتر از هزار شب است، غافل شود.

وی با اشاره به سوره مبارکه قدر خاطر نشان کرد: خداوند در این سوره به مردم بشارت می دهد که شب قدر از هزار ماه بهتر است و این بشارت بزرگی برای اولیای خداست، لذا اولیا الهی در طول تاریخ تلاش می کردند شب قدر را درک کنند و ما هم با الگو پذیری از ائمه باید این شبهای مبارک را درک و به دعا و نیایش بپردازیم.

عدالتی شربیانی یادآور شد: شب قدر شب توبه و عنابه، اتصال حقیقی به خدا، درک فیض از جانب معبود بی همتا و تجدید پیمان با ارزش های اسلامی است و در شب های قدر انسان باید احساس و اظهار فقر در درگاه خداوند متعال را در وجود خود پیدا کرده و بدون غفلت و  تکبر آن را اعلام کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین افزود: می توان در این شبها با خواندن دعای جوشن کبیر از خداوند بخواهیم آن اسماء الهی و صفات در وجود ما تجلی پیدا کند به عنوان مثال خداوند بی نیاز است، ما هم از خداوند بخواهیم روح بی نیازی و محتاج نبودن به مردم را در وجود ما قرار دهد.

وی تصریح کرد: شب قدر آنقدر مهم است که برخی از بزرگان برای این که شب قدر را درک کنند و فضیلت شب قدر را بیابند، گاهی یک سال عبادت می کردند.

4001/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها