نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان:
نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: امام علی (ع) یک شخصیت جهانی است.
کد خبر: ۸۷۰۱۲۹۱
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی عصر امروز در جمع روزه‌داران بندرعباس اظهار داشت: علی (ع) یک شخصیت جهانی است و نسبت دادن امام کل به مولا علی (ع) نشان‌دهنده عمق ویژگی‌های کم‌نظیر در وجود اوست.

وی با بیان اینکه عالمان و نخبگان واقعی جهان اسلام نیز به شخصیت منحصربفرد مولا علی (ع) و جایگاه و منزلت او در تاریخ اذعان دارند، افزود: کتب مختلف شیعه و سنی سرشار از روایات و احادیث محکم و ارزشمندی از ابعاد وجودی مولای متقیان است که در مورد هیچ شخصیت دیگری در جهان اسلام پس از رسول مکرم اسلام وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: علی، حق مدار نیست بلکه در واقع حق، علی مدار است و حق در وجود مولای متقیان حضرت علی (ع) جلوه‌گر گشته است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی، عنوان کرد: حب و بغض نسبت به مولا علی (ع) معیار و محک مناسبی برای سنجش میزان نفاق یک فرد و یا یک جریان در جامعه است به طوری که می‌توان به خوبی نسبت افراد را به علی (ع) و نگاه و فکرشان نسبت به این شخصیت منحصربفرد جهان اسلام به عنوان معیاری برای سنجش صحت و یا انحراف آنان نسبت به اسلام دانست.

وی تأکید کرد: رشد فکری و عقلی حضرت علی (ع) در مکتب نورانی نبی مکرم اسلام به اندازه‌ای وسیع و جامع است که رسول خدا می‌فرمایند که من شهر علم هستم و علی دروازه‌های آن. این جایگاه در تاریخ اسلام و جهان بی‌نظیر است.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به منزلت شب‌های قدر و فرصت ارزشمند دعا در این ماه مبارک، اظهار کرد: خون مطهر حضرت علی (ع) نیز درست در همین شب‌ها بر زمین ریخت و این نشانه پیوند جدائی ناپذیر اسلام با این شخصیت ممتاز است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی، تبیین کرد: قدر شب‌ها و روزهای قدر را بدانید و سعی کنید تا می‌توانید در این شب‌ها قرآن بخوانید که گشایش‌دهنده هر گره‌ای در زندگی انسان‌ها است.

ارسال نظرات