خبرهای داغ:
مسئول جدید مرکز پاسخگویی به سؤالات شرعی حوزه قزوین با حضور نماینده ولی فقیه در قزوین منصوب شد.
کد خبر: ۸۷۰۱۳۱۲
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین در این مراسم با تسلیت ایام شهادت امام علی (ع)، به تاریخچه تشکیل مرکز پاسخگویی به سؤالات شرعی اشاره و اظهار کرد: در موارد زیادی خدای متعال از شیوه پرسش و پاسخی برای تفهیم حقایق دینی و الهی استفاده کرده است.

وی ادامه داد: این مهم در سیره ائمه اطهار )ع) نیز وجود داشته که مسائل را با سؤال کردن پاسخ می‌دهند و این شیوه یکی از روش‌های مهم تربیتی شاگردان ائمه اطهار (ع) بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: در روش‌های تربیتی امروز اگر بی‌مقدمه درس را برای دانشجویان بیان کنیم و سؤالی در ذهن آن‌ها ایجاد نکنیم، مسئله به خوبی تفهیم نمی‌شود اما وقتی در دانشجو سؤال ایجاد کردیم در او انگیزه ایجاد خواهد شد.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: در دنیای غیر دینی ممکن است نگاه این‌گونه باشد که خیلی از دردها درمان ندارد اما در نگاه دینی هیچ دردی نیست که درمان نداشته باشد، وقتی دین این روحیه را به ما می‌دهد همه طبیعیت و امکانات عالم، معنای دیگری پیدا می‌کنند.

وی گفت: در نگاه دینی طبیب و دارو شفا دهنده نیستند بلکه آن‌ها مجرای شفای الهی هستند و ضروری است این نگاه را در جامعه ترویج دهیم.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: در زمینه پاسخگویی هم باید به همین صورت فکر کنیم و بدانیم که هیچ پرسشی در انسان شکل نمی‌گیرد، الا این که پاسخش در متون دینی و الهی وجود دارد و پاسخ‌هایی که وجود دارد همه از ناحیه خداوند است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: خداوند به پیامبر (ص) می‌گوید چیزهایی هستند که اگر از ناحیه ما آن‌ها را فرا نمی‌گرفتی تو آنی نبودی که به این چیزها برسی و به مردم هم می‌گوید که شما از پیغمبر چیزهایی آموختید که اگر از ایشان یاد نمی‌گرفتی شما آنی نبودید که به آن چیزها برسید.

وی اضافه کرد: هنر ما باید به این باشد که سؤالاتی که مردم ارائه می‌دهند را از منابع دینی کشف کنیم، زیرا هیچ سؤالی نیست که در منابع دینی و الهی ما وجود نداشته باشند.

امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: هماهنگ بودن با نیازهای روز بسیار مهم است، مثلاً فتنه، بصیرت و نفوذ امروز مسائل روز محسوب می‌شوند که رهبری هم بر آن ها تأکید کرده‌اند و نباید به برخی جریان‌ها که تهدیدشان بالقوه شده است پرداخت و از اصل موضوعات روزِ امروز بازماند.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: مسئله ربا با همه شئونات زندگی ما مربوط می‌شود و باید این مسئله بسیار جدی گرفته شود و تکلیف آن را روشن کنیم که بالاخره کارهایی که بانک ها انجام می‌دهند، ربا هست یا خیر؟ و این ها کارهای سنگینی است که باید حل شوند.

وی در پایان گفت: مسئولان مرکز پاسخگویی استان باید باید در جریان تحولات مراکز پاسخگویی پیشرفته کشور قرار بگیرند تا بتوانند مسائل را به روز پاسخ دهند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها