خبرهای داغ:
استاد دانشگاه بیان کرد: هدف از خلقت انسان رسیدن به قرب الهی است و این مقام خاص پیغمبر خاتم و اولیاء است.
کد خبر: ۸۷۰۱۳۶۱
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام محمد اسلامی از اساتید حوزه و دانشگاه در سومین محفل انس با قرآن سپاه ناحیه امام حسن(ع) در آستانه امامزاده حلیمه خاتون بیان کرد: هدف از خلقت انسان رسیدن به قرب الهی است و این مقام خاص پیغمبر خاتم و اولیاء است.

وی با اشاره به  داستان معراج پیغمبر در شب لیله المعراج که به خدا نزدیک شد افزود: خاتم النبیین در این شب به بالاترین درجه خدا که قرب الهی  بود رسید که این درجه مقام خاص نبی مکرم است.

این مسئول با تاکید براین موضع که هدف از خلقت انسان قرب الهی است، خاطرنشان کرد: در مکاتب الهی مختلف لذت ، شهوت ، قدرت را از اهداف خلق انسان می‌دانند ولی در جامعه و مکتب  اسلامی هدف رسیدن به قرب الهی است و لذت های زود گذز دنیا همراه با درد و رنج است .

استاد حوزه علمیه افزود:  کظم غیظ یکی از راههای رسیدن به قرب الهی است به این معنا که انسان در مواقعی که خشمگین شد بر خشم خویش کنترل داشته باشد و غضب خود را به حلم و مدار تبدیل نماید.

اسلامی  عنوان کرد: قله اخلاق این است که کسی به تو بدی کرد ، تو در عوض به ان خوبی کنی و جوابش را بدی ندهی و در رابطه با خلق خدا باید متواضع و فروتن باشیم و هیچ حلمی بالاتر از سکوت نیست.

1008/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها