مسئول دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان قشم:

دانشجویان و اساتید انقلابی، پیشگامان جهاد فرهنگی در دانشگاه ها هستند

مظلومی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید، نخبگان علمی و پژوهشگران گفت: پیشرفت علمی، ضرورت شتاب علمی و جبران عقب ماندگی های علمی، داشتن بصیرت سیاسی و انضباط اخلاقی، خویشتن داری دینی و ایجاد احساس هویت و افتخار از جمله بیانات معظم له در این دیدار بود.
کد خبر: ۸۷۰۱۳۸۰
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان، سیدحامد مظلومی، مسئول دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان قشم گفت:دانشجویان و اساتید انقلابی، پیشگامان جهاد فرهنگی در دانشگاه ها هستند.

مظلومی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید، نخبگان علمی و پژوهشگران گفت: پیشرفت علمی، ضرورت شتاب علمی و جبران عقب ماندگی های علمی، داشتن بصیرت سیاسی و انضباط اخلاقی، خویشتن داری دینی و ایجاد احساس هویت و افتخار از جمله بیانات معظم له در این دیدار بود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب هم در دیدار با مسئولین دانشگاهی و هم در دیدار اخیر ایشان با اساتید و نخبگان علمی به ضرورت جبران عقب ماندگی علمی اشاره کردند و این خود نشان از اهمیت بالایی دارد که مسئولیت اساتید، نخبگان، پژوهشگران و مسئولین دانشگاهی را دوچندان می کند.

مظلومی گفت: مطابق فرمایشات امام خمینی (ره)، دانشگاه کارخانه آدم سازی است یعنی همه مدیران آینده کشور در دانشگاه ها شکل می گیرند و مدیریت می شوند، که این خود نشان از ضرورت نقش دانشگاه و اهمیت راهبردی آن در آینده این نظام دارد.

وی افزود: در شرایطی که مقام معظم رهبری خود طلایه دار شتاب علمی در کشور هستند رژیم صهیونیستی لب به اعتراف گشوده و از شتاب علمی ایران ابراز ناراحتی و خطر کرده است.

سیدحامد مظلومی ضمن اشاره به انتقاد رهبر معظم انقلاب از برخی برنامه های فرهنگی در دانشگاه از جمله اردوهای مختلط و اجرای کنسرت در دانشگاه ها، گفت: عده ای با عدم بصیرت فرهنگی و عده ای نیز با رسالت تخریب فرهنگی سعی دارند فضای فرهنگی دانشگاه ها را متشنج و تخریب کنند اما قطعا دانشجویان و اساتید انقلابی و مسئولان متعهد دانشگاه ها و ملت بصیر ایران نخواهند گذاشت عده ای جو فرهنگی دانشگاه ها را تخریب کرده و به ابتذال بکشند.

وی با اشاره به توصیه رهبر فرزانه انقلاب بر اهمیت و اصل دانستن کار فرهنگی در دانشگاه‌ها،افزود: متاسفانه در فضای دانشگاه ها،کار فرهنگی به یک کار دسته چندم تبدیل شده و مسئولین دانشگاه ها بیشتر از دغدغه کار فرهنگی، دغدغه پست و صندلی مدیریتی خود را دارند.

مظلومی بیان داشت: باید در اجرای برنامه های فرهنگی در سطح دانشگاه ها به یک جهاد فرهنگی دست بزنیم که دانشجویان انقلابی بعنوان افسران جنگ نرم و اساتید انقلابی بعنوان فرماندهان جنگ نرم، بایدپیشگامان جهاد فرهنگی در دانشگاه ها باشند.

مسئول دفتربسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان قشم همچنین به توصیه های چهار گانه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و گلایه ایشان از مسئولان در خصوص عدم اجرایی شدن این طرح اشاره کرد و تصریح کرد:همه می دانند که چشم داشتن به دست دشمنان نظام، کاری اشتباه است و مسئولان با جدی گرفتن این موضوع که تنها راه حل برون رفت از مشکلات و بهبود و رونق اقتصاد، اجرایی کردن طرح اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی به نفت است، توصیه های مقام معظم رهبری را عملی کنند.

مظلومی ضمن اشاره به اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر انقلاب به عنوان تنها راه علاج مشکلات اقتصادی کشور مطرح شده، تاکید کرد: تنها راه، عملی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی آن است که مردم از تولیدات ایرانی ولو کم کیفیت و گران به جای تولیدات خارجی استفاده کنند و تولید کننده ایرانی نیز به این توانمندی و باور برسد که می تواند محصولات با کیفیت و با سود کم ارائه نمایند.

وی گفت: شکل گیری روحیه جهادی و انقلابی در مسئولین، درتولید کنندگان، درمصرف کنندگان و توده مردم و دراصحاب رسانه و صاحبان اندیشه و نخبگان از راهبردهای اصلی در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است.

مظلومی گفت: مسئولان دولت، دشمن شناسی را از مقام معظم رهبری بیاموزند تا عزت و کرامت ملت ایران در سیاست خارجی محفوظ بماند و از خون شهدا صیانت و در برابر دشمن ایستادگی شود.

وی تصریح کرد: دانشجویان و اساتید انقلابی و مسئولین متعهد دانشگاهی مطابق رسالت دانشجویی و انقلابی که برعهده دارند باید در گفتمان سازی فرمایشات مقام معظم رهبری در سطح دانشگاه ها در قالب تریبون های آزاد،کرسی های آزاد اندیشی،کارگاه های تخصصی، حلقه های معرفتی و صالحین و …. تلاش کنند.

مظلومی در پایان تاکید کرد:همه دانشجویان، اساتید، نخبگان، مسئولین دانشگاهی، مسئولین لشکری و کشوری، اصحاب رسانه و توده مردم انقلابی که دلسوز این نظام هستند در پیاده نمودن فضای گفتمان سازی فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری در همه ابعاد و زمینه ها در سطح جامعه اسلامی ایران مسئول هستند و در این راستا باید از همه ظرفیت های موجود جهت نیل به این هدف استفاده گردد.

ارسال نظرات