به منظور رونق ساخت‌وساز شهرداري زنجان، تخفيفات خوش حسابي تا 25 درصد برای صدور پروانه‌هاي ساختماني و تسويه جرايم و پرداخت عوارض نوسازي و غيره اعمال مي‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۱۳۸۲
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدير درآمدهاي عمومي شهرداري زنجان گفت: به منظور رونق ساخت‌وساز شهرداري زنجان اقدامات مختلفي را آغاز كرده كه ازجمله آن تخفيفات خوش حسابي تا 25 درصد اعمال مي‌شود.

ابوالفضل بيگدلي افزود: از آنجائي كه اجرا و تكميل پروژه‌هاي نيمه تمام عمراني و ساير خدمات متعدد در سطح شهر مستلزم وجود منابع مالي است لذا شهرداري زنجان جهت ايجاد بسته‌هاي مختلف نسبت به رونق ساخت و ساز اقدام نموده كه علاوه بر كاهش هزينه پروانه‌هاي ساختماني در سال 95 مبادرت به اخذ مصوبه‌اي از شوراي محترم اسلامي مبني بر ارائه بسته‌هاي تشويقي و تخفيفات متعدد به شهروندان در هنگام صدور پروانه‌هاي ساختماني و در صورت تسويه جرايم و پرداخت عوارض نوسازي و غيره در نظر گرفته شده است.

وي اظهار داشت: در مناطق بافت فرسوده و سكونتگاه‌هاي غيررسمي با استفاده از پتانسيل­هاي قانوني كه طبق ماده 16 "قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن" ابلاغ شده است و علاوه بر آن طبق مصوبه­ شوراي اسلامي شهر تخفيفات ويژه‌اي نيز براي ساكنين اين محدوده در نظر گرفته شده كه در داخل تراكم از 100 درصد تخفيف و در مازاد بر تراكم تا 75 درصد تخفيف لحاظ شده است.

مدير درآمدهاي عمومي شهرداري زنجان با اشاره به جزئيات ديگري از طرح تشويقي رونق ساخت‌وساز در زنجان تصريح كرد: اخذ مصوبه جايزه خوش حسابي در عوارض صدور پروانه‌هاي ساختماني "در صورت پرداخت نقدي و يكجا از 25 درصد تخفيف خوش حسابي و در صورت پرداخت بصورت تقسيط از 15 درصد خوش‌حسابي برخوردار مي‌شوند" و مهلت برخورداري از آن تا پايان مردادماه امسال است.

وي با بيان اينكه يكي از مصوبات مهم ديگر كه از شوراي محترم اسلامي شهر اخذ شده است در خصوص جرايم كميسيون ماده 100 (ق.ش) است، بيان كرد: در صورتيكه پرونده‌اي در هنگام ساخت‌وساز داراي تخلف ساختماني بوده و از محل آراي قطعي شده كميسيون ماده 100 (ق.ش) راي بر ابقاء بنا صادر شده باشند و تا تاريخ 31 شهريورماه امسال نسبت به تعيين تكليف پرونده خود اقدام كنند، شهرداري 25 درصد تخفيف خوش حسابي به عوارض ابقاي بنا در صورت پرداخت نقدي و يكجا اعطاء مي‌كند و در صورت درخواست تقسيط نيز 15 درصد تخفيف خوش حسابي در نظر مي‌گيرد.

بيگدلي خاطر نشان كرد: به منظور تشويق و ترغيب مشاغل مختلف كه درمحل سايت كارگاهي مبادرت به درخواست پروانه ساختماني مي‌كنند علاوه بر در نظر گرفتن تمهيداتي كه منجر به اصلاح نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه براي واحدهاي احداثي در سايت كارگاهي شد؛ برخورداري از تخفيفات صدور پروانه‌هاي ساختماني نيز در نظر گرفته شده كه نهايتاً، مبالغ كمتري از شهروندان وصول خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه شهرداري زنجان بسته‌هاي تشويقي ديگري نيز در ازاي پرداخت عوارض نوسازي و عمران شهري و عوارض كسب و پيشه به شهروندان در نظر گرفته است، تاكيد كرد: در خصوص نحوه پرداخت عوارض نوسازي و عمران شهري كه به صورت ساليانه به كل املاك در محدوده شهر در نظر گرفته مي‌شود طبق روال سالهاي گذشته بزودي قبوض مربوطه به درب منازل شهروندان ارسال خواهد شد و همانند سال 1394 جوايز ويژه‌اي از قبيل خودرو و كمك هزينه سفر به عتبات عاليات و كمك هزينه سفر به مشهد مقدس و دوچرخه علاوه بر اعمال 10 درصد خوش حسابي در نظر گرفته شده است كه شرايط و نحوه برخورداري از آن در داخل قبوض توضيح داده شده است.

مدير درآمدهاي عمومي شهرداري زنجان افزود: شهرونداني كه تمايل به تقسيط اين قبوض در طي سال 1395 داشته باشند، مي­توانند به شهرداري منطقه مربوطه مراجعه كنند، ضمناً كليه شهرونداني كه به هر نحو به شهرداري مراجعه كرده‌اند و نسبت به پرداخت عوارض نوسازي و عمران شهري اقدام نموده‌اند، نيز از اين جوايز برخوردار مي‌شوند.

وي به ساير طرحهاي تشويقي و موارد متعدد ديگر شهرداري زنجان اشاره كرد و گفت: در صورت احداث پاركينگ عمومي عوارض صدور پروانه رايگان در نظر گرفته شده و براي خيرين مدرسه ساز در صورت احداث مدارس نيز پروانه به صورت رايگان محاسبه خواهد شد.

بيگدلي تصريح كرد: ساير موارد نيز در تعرفه عوارض و بهاي خدمات مصوب سال 1395 در سايت شهرداري به آدرس WWW.Znjan.ir بارگذاري شده و جهت استحضار شهروندان محترم در اختيار ايشان قرار گرفته است.

مدير درآمدهاي عمومي شهرداري زنجان خاطر نشان ساخت: شهروندان محترم با پرداخت عوارض نوسازي و عمران شهري و ساير عوارض و بهاي خدمات موجب مي‌شوند كه شهرداري زنجان بتواند خدمات بهتر و پروژه‌هاي بيشتري را به بهره‌برداري رسانده و رضايت‌مندي شهروندان را فراهم آورد.

ارسال نظرات