کارآفرین ایوانی گفت: امیدوارم نمایندگان مجلس در شهرستان ایوان به حمایت از کارآفرینان بپردازند و با بازاریابی مناسب و گسترش کار در سطح استانی و کشوری یاری گر ما باشند.
کد خبر: ۸۷۰۱۴۰۵
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، هنر ریسندگی و بافندگی یکی از قدیمی ترین حرفه زنان روستائی و عشایری است که از دیرباز همراه و شریک زندگی مردم دیار زاگرس بوده و متأسفانه کمرنگ شده و صبغه فراموشی به خود گرفته است. اما کار فرهنگی می تواند که زمینه را برای حفظ این مهارتهای زیبا و دلپسند فراهم کرده و آشتی با داشته های آبا و اجدادی این سرزمین کهن رقم زند.

در این راستا خانم فریده بندری از اهالی شهرستان ایوان و روستای کلان با دایر کردن کارگاه بافندگی و ریسندگی علاوه بر ایجاد هنری خانگی برای 3 نفر اشتغالزایی مستقیم نموده است. این کار آفرین در گفتگو با خبرنگار ما گفت : طرح ایجاد کارگاه بافندگی را از سال 94 و با استفاده از تسهیلات اقتصادمقاومتی بسیج سازندگی سپاه ناحیه ایوان آغاز کردم و بحمدالله تا به امروز در کار خودم موفق بوده و توانسته ام باعث اشتغالزایی 3 نفر در کارگاهم شوم.

بندری بیان داشت : هم اکنون در کارگاه با سفارشات مختلفی روبرو هستیم و انواع مدلهای بلوز زنانه و بچگانه گرفته تا شلوار ، روفرشی ، لباس زمستانی گرمکن ، ژاکت و . . . را تولید می کنیم.

وی بیان کرد: دستگاه بافندگی ما برقی نیست و دستی است اگر بتوانیم یک دستگاه برقی تهیه کنیم شاید بتوانیم روزانه تا بیش از 3 برابر محصولات فعلی را تولید کنیم و در واقع گام بزرگی در راستای تولید داخلی و محلی و تولیدی با کیفیت و قیمت به مراتب ارزانتر از بازار و اجناس خارجی برداریم ، لکن خرید دستگاه برقی مستلزم هزینه جانبی است و امیدواریم دولت از کارگاههای کوچک و زود بازده حمایت نماید.

فریده بنری اذعان کرد: در حال حاضر بنده با تسهیلاتی اندک و حمایتی خوب از سوی بسیج سازندگی برای 3 نفر ایجاد شغل کرده ام و درواقع 3 خانواده در اینجا مشغول هستند، اما اگر دولت تمرکز خود را بر روی این کارگاهها که به معنای واقعی اقتصادمقاومتی و تکیه بر توان داخلی هستند، قرار دهد چه بسا شاهد کاهش بسیاری از بیکاری ها و مشقتها باشیم.

بندری تصریح کرد : مرغوبیت، کیفیت مناسب، بسته‌بندی شیک و قیمت خوب کالا از جمله نوع‌آوری در عرصه فعالیت ما است، در حال حاضر ما با مواد اولیه ابریشم، نخ با کیفیت و کاموا کار میکنیم و بر اساس سلیقه خود مشتری طرح را اجرا می کنیمو این شیوهباعث رونق کار ما شده است.

این کار آفرین در پایان تصریح کرد : امیدوارم نمایندگان دولت در شهرستان به حمایت از ماپرداخته و با بازاریابی مناسب و گسترش کار در سطح استانی و کشوری یاری گر ما باشند.

ارسال نظرات