نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری:

مسئله اول شهید بهشتی در صورت زنده بودن تحقق اقتصاد مقاومتی بود

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئله اول شهید بهشتی در صورت زنده بودن تحقق تحقق اقتصاد مقاومتی بود.
کد خبر: ۸۷۰۱۴۹۲
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت الله نیازی در مراسم گرامیداشت شهدای فاجعه هفتم تیر ماه که در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد، با اشاره به جمله امام خمینی (ره) در خصوص شهید بهشتی مبنی بر اینکه «بهشتی یک ملت بود» گفت: اگر شهید بهشتی زنده قطعا مسئله اولش تحقق اقتصاد مقاومتی در سال اقدام و عمل بود.

وی با تاکید بر اینکه باید پیام شهدای ففتم تیر را حفظ کنیم، افزود: استان لرستان یک استان محروم است و با این حال مسئولین خدمتگذار و نمایندگان باید با همدلی و همزبانی بنشینند و برای رفع محرومیت های این استان فکری کنند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ازاول طلبگی در حجره پنج فعلی حوزه علمیه کمالیه خرم آباد و در فیضیه و مدرسه خان با شهید فخرالدین رحیمی از شهدای فاجعه هفتم تیر هم حجره بوده ایم و در سفرهایی ه همراه ایشان بوده ایم گفت: شهید رحیمی یک مبارز و نترس بود و در زمان شاه خیابان ششم اسفند را به خیابان علوی تغییر نام داد.

نیازی با اشاره به اینکه شهید رحیمی اولین بار اشرف خواهر شاه معدوم را «اشرف بلاشرف» نامید، اظهار کرد: شهید رحیمی یک روح عرفانی و معنوی داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه سرنوشت سازترین و حساس ترین ایام ماه رمضان دهه آخر آن است، با اشاره به روایتی افزود: امام صادق(ع) تب داشت و در بستر بیماری بود و با این حال در دهه آخر ماه رمضان که ازامشب شروع می شود دستور دارد که رختخواب او را در مسجد بردند وتا آخر ماه در مسجد حالت اعتکاف داشت.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با طرح این سوالات که آیا احساس می کنیم که وارد ماه رمضان شده ایم یا نه؟ آیا احساس کرده ایم که در این ماه کسی از ما دعوت کرده است؟ گفت: دعوت کننده از ما اولین شخصیت عالم وجود حضرت محمد (ص) است.

وی با بیان اینکه در طول ایام سال همه حتی دشمنان نیز مهمان خدا و روزی خوار خداوند هستیم، تصریح کرد: ضیافت رمضان ضیافت رحیمیه و ضیافت خاص است و البته از این باب خاص است که خداوند در این ماه سفره ای به نان قرآن را پهن کرده است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری خواندن قرآن را از افضل ترین اعمال در ماه مبارک رمضان نام برد و گفت: برخی از آیات قرآن را جاهل و عالم می فهمن؛ البته جاهل در این جا منظور کسی است که سر سفره ائمه ننشسته است؛ اگر چه ممکن است20 جلد تفسیر قرآن هم نوشته باشد.

نیازی اضافه کرد: قسم دیگری که قرآن را می فهمند کسانی هستند که متصل به امیر المومنین (ع) هستند و در واقع نور علی (ع) در دل آنها جا گرفته است.

وی با بیان اینکه اگر تمام قرآن را خوانده باشیم اما نور ائمه(ع) در دل ما جای نگرفته باشد چیزی از قرآن را متوجه نشده ایم، افزود: اگر دنیا را در یک کفه ترازو و آخرت را در یک کفه دیگر بگذارند باید مانند اما علی(ع) کفه آخرت را انتخاب کنیم؛ چرا که این نگاه برگرفته از نگاه قرآنی است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: قسم سوم که قرآن را می فهمند راسخون هستند و اینها به مانند خداوند تفسیر آیات قرآن را می دانند.


ارسال نظرات