خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان گالیکش ؛

افزایش بازرسی در روستاها با جرایم بالا/96 برنامه عملیاتی مبارزه با مواد مخدر در سال 95/اشتغالزایی مستقیم 100 نفر از جوانان جویای کار

فرماندار شهرستان گالیکش گفت:تعداد بازرسی را در تعداد روستاهای هدف که جرایم بالایی داشتند افزایش دادیم تا بتوانیم فضای ناامنی را برای معتادین و فروشندگان مواد مخدر ایجاد نمائیم
کد خبر: ۸۷۰۱۵۲۶
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان، حسن خسروی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اطلاع رسانی از مسائل مهم در یک جامعه برای مردم است که بتوانیم فعالیت های صورت گرفته را به اطلاع عموم برسانیم.

وی با توجه به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر وضعیت فعالیت های صورت گرفته یکسال گذشته در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را به این شرح خواند: مقدار 85 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال 94 کشف شده است که نسبت به سال 93 ، 82 درصد کاهش داشته است.

فرماندار شهرستان گالیکش تصریح کرد : در این رابطه یکهزار و 59 نفر از معتادین و 49 نفر از قاچاقچیان دستگیر شدند که آمار دستگیر شدن نسبت به سال 93 ، 67 درصد افزایش و قاچاقچیان نسبت به سال گذشته 63 درصد افزایش داشته است.

خسروی ادامه داد : 125 نفر از خرده فروشان در سال 94 دستگیر شدند که نسبت به همین مدت در سال 93 ، 60 درصد افزایش دستگیری وجود داشته است.

وی با اشاره به عملکرد سال 95 اضافه کرد : طی سه ماه اول سال جاری 4 کیلو و نیم انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه همین زمان 5 درصد افزایش داشته است. همچنین در همین مدت 424 نفر معتاد دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه 24 درصد افزایش داشته است.

فرماندار شهرستان گالیکش تعداد قاچاقچیان در همین مدت را 6 نفر برشمرد و بیان کرد : این تعداد نسبت به مدت مشابه سال 94 طی سه ماه اول 50 درصد افزایش داشته و تعداد خرده فروشان طی سه ماه اول سال جاری 47 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه 30 درصد افزایش داشته است.

خسروی در تشریح برنامه های انجام شده جهت مبارزه با مواد مخدر افزود : طی مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، تعداد بازرسی را در تعداد روستاهای هدف که جرایم بالایی داشتند افزایش دادیم تا بتوانیم فضای ناامنی را برای معتادین و فروشندگان مواد مخدر ایجاد نمائیم که در این رابطه نتایج خوبی نیز حاصل شد.

فرماندار شهرستان گالیکش اظهار داشت : همچنین مناطق آلوده نیز پاکسازی شده و گشت های مشترکی نیز از داروخانه ها و عطاری ها جهت عدم توزیع مواد روانگردان انجام شده است.

خسروی ادامه داد : در سال 94، 89 برنامه عملیاتی در این رابطه صورت گرفته و قرار است در سال 95 این برنامه ها به 96 برنامه افزایش یابد.

وی تعداد ارجاع به مراکز کمپ ترک اعتیاد را 657 نفر خواند و گفت : تعداد 2 هزار و 493 نفر توسط اداره بهزیستی و یکهزار و 83 نفر توسط شبکه بهداشت برای پیشگیری از اعتیاد در گروههای مختلف سنی آموزش داده شده اند.

فرماندار شهرستان گالیکش مهمترین برنامه های سال 95 را توانمندسازی آحاد جامعه و مصون بخشی از آسیب های اجتماعی نام برد و اضافه کرد : ایجاد تشکل های اجتماعی در نیروها و لایه های مختلف جامعه می تواند تاثیر بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

خسروی در بحث ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری شهرستان گفت : وظیفه ما شناساندن و معرفی نقاط گردشگری شهرستان بوده است که در این رابطه اقدامات خوبی با ادارات کل میراث فرهنگی تمام استانها صورت گرفته است.

وی تصریح کرد : توسعه گردشگری و اعطا وام ها و تسهیلات کم بهره ، بوم گردی ، کشت گیاهان دارویی در 1000 هکتار تا سال زراعی آینده ، ایجاد گلخانه ، پرورش زنبور عسل از ظرفیت های مهم شهرستان است که قرار است در سال جاری در این زمینه ها فعالیت شود.

فرماندار شهرستان گالیکش اضافه کرد : با مشارکت بنیاد مستضعفان کشور قرار است شرکت بزرگ تولیدی – خدماتی با اشتغالزایی مستقیم 100 نفر و تخصیص حداقل 2 میلیارد تومان وام و تسهیلات به زودی در این شهرستان دایر شود که تمام جوانان جویای کار می توانند در این طرح شرکت نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار