دبیر انجمن رزم سلطان ایران خبر داد :

برگزاری مسابقات جهانی رزم سلطان به میزبانی خمین

نجفی گفت: مسابقات جهانی رینگی قهرمان قهرمانان رزم سلطان در شهرستان خمین برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۰۱۵۳۲
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
خبرگزاری بسیج،مرکزی:گروه ورزشی

مجتبی نجفی روز شنبه در نشست هماهنگی مسابقات جهانی رزم سلطان در خمین افزود: این مسابقات در 30 تیر تا یکم مرداد ماه امسال در سالن ورزشی تختی شهرستان خمین برگزار می شود.

وی ادامه داد: رزم سلطان 40 نماینده دارد و مسابقات جهانی رینگی قهرمان قهرمانان به صورت انتخابی و تک حذفی هر دو سال یک بار برگزار می شود و در مرحله انتخابی، هشت فینالیست برای مسابقات فینال قهرمان قهرمانان انتخاب می شوند.

وی بیان کرد: برای برگزاری این دوره از این مسابقات جهانی رزم سلطان،زادگاه امام راحل انتخاب شده است که نماینده رزم سلطان 15 کشور دنیا از چهار قاره در آن شرکت می کنند.

نجفی گفت: رزم سلطان تنها ورزش بومی و رزمی ایران است که در چهار کشور دنیا و در 32 استان کشور دارای نمایندگی است.

وی افزود: این ورزش در استان مرکزی در شهرستانهای اراک ،خمین و محلات دارای نمایندگی است و مسابقات رینگی رزم سلطان از قدیم در این منطقه به صورت حرفه ای برگزار می شود.

ورزش رزم سلطان یا (روش مبارزات ایرانیان) درسال 1976 توسط استاد فن ،استاد محسن سلطانی زاده، در ایران و مجامع بین الملل بنیان نهاده شد.

هر سال مسابقات بین المللی و جهانی این ورزش در کشورهای ایران، آذربایجان، روسیه ،پاکستان ،هندوستان،ترکیه، آلمان و دیگر کشورها برگزار می شود.

استاد فن، استاد محسن سلطانی زاده توانست این هنر رزمی ایرانی را که سرشار از تنوع تاکتیک و فنون طبقه بندی شده در مبارزه رادر کشورهای مختلف به نمایش بگذارد و در تعدادی از این کشورهای ورزش رزم سلطان به فدراسیون تبدیل شد و طرفداران بی شماری را در سراسر دنیا به خود جلب کرد.

شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
ارسال نظرات