خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار مراغه گفت: طبق آخرین جمع بندی صورت گرفته میزان خسارت وارده به کشاورزان این شهرستان در 10 روز گذشته به یک هزار و 320 میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر: ۸۷۰۱۶۲۰
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، نقی مسکین، روز یکشنبه در جلسه برنامه ریزی کمیته بحران این شهرستان افزود: این میزان خسارت به 13 نوع محصول باغی، چهار نوع محصول زراعی، کندوهای زنبور عسل، دام ها و تاسیسات زیر بنائی روستائی است که طی 10 روز گذشته به علت وزش باد، وقوع سیل و تگرگ شدید به محصولات و تاسیسات وارد شده است.

وی میزان خسارت وارده به محصولات باغی را یک هزار و 196 میلیارد و 400 میلیون ریال، محصولات زراعی 98 میلیارد ریال و پنج میلیارد و 600 میلیون ریال کندوی زنبورهای عسل و دام های این شهرستان عنوان کرد و افزود: هم اکنون کشاورزی این شهرستان نیازمند حمایت مسئولان برای خروج از این بحران است.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار مراغه ادامه داد: 20میلیارد ریال از این خسارت ها نیز شامل 10 میلیارد ریال خسارت به 31 واحد مسکونی روستائی و 10میلیارد ریال آسیب به راه های دسترسی روستایی در دو بخش راه های تحت مدیریت راه و شهرسازی و راه های شوسه احداث شده توسط بخشداری سراجو است.

مسکین افزود: گزارش نهایی این خسارت ها به استانداری اعلام شده تا با پیگیری های بعدی مقداری از این خسارت ها از سوی اعتبارات مربوطه و بیمه کشاورزان و زارعان تامین شود.

مدیرجهاد کشاروزی مراغه نیز در این آیین گفت: باغداران و زارعان این شهرستان در خسارت های چند روز گذشته 91 هزار و 574 تن از محصولات خود را از دست داده که وارد شدن خسارت به این قشر در چهار سال گذشته به صورت روندی ادامه دار بوده است.

محمد نریمانی سطح خسارت ها را 23 هزار و 401 هکتار عنوان کرد و افزود: طی چهار سال گذشته تون اقتصادی باغداران و زارعان این شهرستان به شدت کاهش داشته که اگر مسئولان در راستای جبران این خسارت ها از محل های دیگری به جز بیمه محصولات کشاورزی خطر افزایش مهاجرت و حاشیه نشینی در شهر است.

وی اظهار کرد: سیب با هفت هزار هکتار، انگور سه هزار، بادام با یک هزار و 600 هکتار، کوچه سیز با یک هزار و 200 هکتار و گردو با 600 هکتار عمده محصولات باغی هستند که خسارت بزرگتری به این محصولات وارد شده و گندم با هفت هزار و 516 هکتار و نخود دیم یا یک هزار و 70 هکتار و جو نیز 646 هکتار خسارت دیده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه نیز در این آیین گفت: در اثر بارش شدید باران و وقوع سیل در برخی روستاهای این شهرستان خسارت هایی وارد اما میزان آسیب وارد شده در روستای گویجه قلعه بیشتر از همه بوده به طوری که در این روستا 30 واحد مسکونی آسیب دید.

محمد مقتومی با بیان اینکه این واحدها از 20 تا 100درصد آسیب دیده و دو واحد به صورت کامل تخریب شده است، افزود: هم اکنون کارشناسان این اداره جهت طراحی نقشه روستا برای بازسازی تمامی واحدها به محل اعزام شده اند.

ارسال نظرات