پنجمین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس مازندران با موضوع نقش زنان ایثارگر برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۰۱۶۶۱
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،سیّد محمدصادقی سنگدهی دبیر جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس مازندران ظهر یکشنبه در نشست برنامه‌ریزی جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس گفت: پنجمین جشنواره خاطره‌نویسی با موضوع نقش زنان ایثارگر مازندرانی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مزین به نام کوثر سرور زنان عالم، برگزار خواهد شد.

وی موضوعات و محورهای فراخوان را زنان شهیده، زنان رزمنده، پزشک، امدادگر، پرستار، پشتیبانی، بسیجی، پاسدار، ارتشی، انتظامی، جهادی، اعزامی و یا همراه رزمنده به مناطق جنگی اعلام کرد و گفت: همچنین زنان جانباز، زنان همسران و پرستاران جانبازان ۶۵ درصد به بالا، زنان پشتیبانی در داخل استان، مادران، خواهران، دختران و همسران شهدا، بمباران و موشک‌باران در مناطق جنگی و شهرها، اعزام رزمندگان و حوادث جبهه و پشت جبهه ... هم از موضوعات و محورهای این جشنواره است.

صادقی در ادامه معیارهای ارزیابی را برخورداری اثر از عناصر زمان، مکان، استناد، راوی- نثر و شیوه نگارش حاوی فراز و نشیب، تکیه‌بر انسجام، پیوستگی حوادث و وقایع خاطره- موضوع و انتخاب سوژه مناسب برشمرد و گفت: مهلت ارسال آثار حداکثر تا نهم آذرخواهد بود.

دبیر اجرایی جشنواره‌های شعر و خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان مازندران اختتامیه این جشنواره را در دهه فجر ۱۳۹۵ اعلام کرد و افزود: به ۳۸ اثر برگزیده، هراثر ۴۰۰ هزار تومان جایزه نقدی و لوح تقدیر اهداء و آثار برتر به کنگره سراسری راه می‌یابند، همچنین کتاب جشنواره به همه مدعوین در اختتامیه اهداء خواهد شد.

مدیر ادبیات، انتشارات، هنری و سینمایی در ادامه ضمن برشمرده شرایط پذیرش آثار، اظهار کرد: مازندرانی بودن، متولد ویا سکونت داشتن راوی در زمان وقوع خاطره در استان، امکان ارسال خاطره، هم به قلم گوینده (واسپار) و هم به قلم دیگر نویسندگان، امکان ارسال آثاری که درگذشته حائز رتبه شده ویا حتی به چاپ رسیده‌اند و اینکه تعداد صفحات هر اثر از ۲ تا ۱۰ صفحه وبه صورت تایپ word با ذکر مشخصات کامل راوی و نویسنده اثر از شرایط پذیرش آثار است.

وی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی ساری - بلوار دفاع مقدس (کمربندی شرقی) - روبروی بیمارستان شفا- کد پستی ۵۴۵۳۸ - ۴۸۱۷۹ - تلفکس: ۹۶-۸۶ – ۳۳۱۱۲۱۸۵- ۰۱۱، Email: sajed.mazandaran@gmail.com اداره کل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران - مدیریت ادبیات، انتشارات، هنری و سینمایی ارسال کنند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها