استاندار مرکزی مطرح کرد

پائین آمدن آستانه تحمل؛ سرآغاز آسیب‌های اجتماعی

استاندار مرکزی گفت: پائین آمدن آستانه تحمل افراد در جامعه یک واقعیت غیرقابل انکار است که نیازمند ارائه راهکارهای مناسب برای ارتقا این مهم هستیم چراکه پائین بودن آستانه تحمل تبعات و آسیب‌های در خور توجهی را به همراه دارد.
کد خبر: ۸۷۰۱۶۹۴
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمود زمانی‌قمی ظهر امروز در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی اعضای کارگروه درباره سند کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان مرکزی گفت: نادیده نگرفتن نشاط در بحث کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی امری مهم و ضروری است همچنین دولت بایستی زمینه‌ساز و هادی در حوزه فرهنگ باشد و جامعه را به سمت باورمندی سوق دهد.

وی افزود: وزن آسیب‌ها بایستی به درستی مشخص شود تا در تقدم و تاخر وارزیابی علل دچار اشتباه نشویم، نشاط، فرهنگ سازی، اقتصاد، اولویت‌بندی از واژه‌های کلیدی در حوزه آسیب‌های اجتماعی است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در بحث اعتیاد با توجه به اینکه در حوزه پیرامونی کشور تجارت، تولید و فروش موادمخدر وجود دارد آن هم به سبب همسایگی با کشورهایی مثل افغانستان و پاکستان اگر نیروهای امنیتی و نظامی با مواد مخدر برخورد جدی نداشتند بی‌شک اوضاع بدتر شرایط فعلی بود.

زمانی‌قمی با اشاره به عدم موفقیت برنامه‌های صورت گرفته در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: هجوم آسیب‌ها بیش از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه آسیب‌های اجتماعی بوده است که اگر چنین نبود اوضاع بهتری را شاهد می‌بودیم که می‌طلبد نسبت به شرایط پیش رو جدی‌تر باشیم.

وی افزود: در این مبارزه باییستی مشکل را به خوبی بشناسیم و تمامی امکانات را در این راستا به کار گیریم و با بهره‌گیری از روش‌های برتر وارد عرصه پیشگیری و کاهش شویم که در سند پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی به آن پرداخته شده است.

استاندار مرکزی با توجه به تاکیدات مقام‌معظم رهبری نسبت به افزایش آستانه تحمل در افراد تصریح کرد: مقام‌معظم رهبری فرمودند "در مدارس درس تحمل و مدارا را به دانش‌آموزان یاد دهید" متاسفانه کاهش آستانه تحمل یکی از عوامل بروز طلاق در جامعه امروزی شده است.

زمانی‌قمی با اشاره به دستیابی به توافق جامع درباره نشاط در جامعه گفت: در کشور تعریف و استاندارد دقیقی برای بحث نشاط وجود ندارد که این می‌طلبد، هنجار فرستان کشور طیف بزرگ و وسیعی درباره نشاط دارند که هرگز به یکدیگر نمی‌رسند.

وی افزود: نشاط در جامعه ما تعریف منسجمی ندارد و قضاوت و سلیقه‌های مختلف در این رابطه موج سینوسی را به وجود آورده نباید انتظار داشته باشیم جامعه جوان امروز سلیقه‌ای مطابق با جامعه جوان گذشته داشته باشد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اگر در جامعه مانع اتفاقی شویم بی‌شک عواقب بدتری را به دنبال خواهد داشت، به عنوان یک مدیر می‌فهمم که این مسئله در کشور مورد مناقشه جدی است که اگر جامعه را هدایت و دقیق برنامه‌ریزی کنیم از زیرزمینی شدن بسیاری از موارد جلوگیری خواهیم کرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اهل فن در امور اجتماعی بایستی با بزرگان کشور در زمینه میزان و مرز نشاط اجتماعی در جامعه گفتمان داشته باشند، فقدان مدارا و تحمل در تمامی حوزه‌ها تاثیرگذار بوده است، همانگونه که فهرست نبایدها را به دست جوانان داده‌ایم فهرست بایدها را نیز به دستشان دهیم چراکه این دو بایستی توامان با یکدیگر باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ کس موافق ولنگاری در جامعه نیست چراکه ولنگاری، زیر سوال بردن مبانی و اصول ارزشی خطاست و ضدفرهنگی به شمار می‌رود که خود نیز جزو آسیب اجتماعی خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار