ابتذال به اسم اردوی علمی در غفلت مسئولان وزارت علوم
فقط در دانشگاه علم و صنعت به اذعان مسئولان فرهنگی دانشگاه به طور متوسط هفته‌ای دو یا چند اردوی مختلط، با مجوز معاونت فرهنگی برگزار می‌شود!
کد خبر: ۸۷۰۱۷۴۴
|
۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، با روی کار آمدن دولت یازدهم، وزارت علوم با حاشیه های فراوانی مواجه شد که این حاشیه ها علاوه بر صدمه زدن به وضعیت علمی کشور، باعث شد مقوله­ ی فرهنگ تا حدود زیادی مورد غفلت مسئولین این وزارت خانه قرار گیرد و افرادی که اعتقادی به مبانی اسلامی ندارند با دست باز بتوانند در دانشگاه فعالیت های خلاف شرع خود را انجام دهند که یک نمونه­ ی بارز آن ماجرای اردوهای مختلط است. 

 

برگزاری اردوی‌های دانشجویی مختلط که تقریباً در همه دوران، مورد دغدغه مسئولان فرهنگی و دانشگاهی کشور بوده است، از سال 93 با افزایش چشم‌گیری روبه‌رو شد تا جایی که باعث شد رهبر انقلاب به صورت ویژه در دیداری که در آبان ماه سال 94 با  جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور داشتند نسبت به برگزاری اردوهای مختلط در دانشگاه ها واکنش نشان دادند :

 

 "برخی کار فرهنگی را با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته‌اند و برای توجیه کار غلط خود می‌گویند، دانشجویان باید شاد باشند! شاد بودن برای هر محیطی خوب است، اما به چه قیمتی؟ به قیمت برگزاری مراسم و اردوهای مختلط؟ مگر غربی ها از اختلاط چه بهره‌ای جز جنایات کنونی جنسی برده‌اند که ما بدنبال پیروی از همان شیوه‌ها هستیم. مسئولین فرهنگی دانشگاهها بفهمند چه می‌کنند؟ کار فرهنگی صحیح این است که انسان مؤمن، متخلق، انقلابی، معتقد به آرمان‌ها، دوستدار کشور و نظام اسلامی و دارای بصیرت و عمق دینی و سیاسی تربیت شود."

 

اما پس از این تذکر رهبر انقلاب و علی رغم مستندات زیادی که از اردوهای مختلط دانشگاه های مختلف کشور وجود داشت وزیر علوم با انکار وجود این اردوها در اظهارنظری تعجب برانگیز گفت : " درباره اردوهای مختلط بخشنامه کردیم. بارها هم به مسئولان دانشگاه توصیه کردیم اردوی مختلط نداشته باشند. ما اردوی مختلط نداشتیم و نخواهیم داشت."

 

اما نکته قابل توجه آنجاست که اکثر این اردوهای مختلط با بهانه­ ی­ اردوی علمی بودن و با استفاده از وجود خلا قانونی موجود در مورد این اردو ها برگزار میشوند. اردوهایی که در عمل بیشتر جنبه­ ی سرگرمی و ابتذال دارند تا جنبه ی علمی. مسئولین نیز با بهانه­ی علمی بودن این اردو ها و نظارت اساتید بر اردوها، برگزاری آن ها را توجیه می کنند.

 

طبق قانون موجود اردوهای علمی جزء برنامه درسی دانشجویان است و اساتید برای برگزاری این اردوها نیاز به اخذ مجوز از دانشگاه ندارند؛ دانشگاه نیز نظارتی بر برگزاریشان نمی کند و از این روست که هتک حرمتهای زیادی بدون نظارت دانشگاه در این اردوها انجام می گیرد.

 

اکنون نیز جمعی از دانشجویان دانشگاه علم صنعت در نامه ای به وزیر علوم نسبت به برگزاری مداوم این اردوها در این دانشگاه  اعتراض کرده اند.

 

در بخشی از نامه ی دانشجوایان دانشگاه علم و صنعت  آمده است : "فقط در دانشگاه علم و صنعت به اذعان مسئولان فرهنگی دانشگاه به طور متوسط هفته‌ای دو یا چند اردوی مختلط، با مجوز معاونت فرهنگی برگزار می‌شود! این آمار بدون احتساب اردوهای بدون مجوزی محاسبه شده است که دانشجویان به صورت غیرقانونی برای آن‌ها در دانشگاه تبلیغات کرده و خودشان برگزار می‌کنند."

 

تعدادی از عکس های این اردوهای مختلط که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شده در اختیار خبرنگار رجانیوز قرار گرفته است که به جهت حفظ آبروی افراد به صورت مات شده در ادامه می آید:

 

 

 

 

 

چندی پیش نیز اردوی مختلط دو روزه‌ای با عنوان اردوی علمی و در غفلت مسئولان، با حضور یکی از اساتید پردیس دانشکده علوم دانشگاه تهران برگزار شد. در این اردوی به ‌ظاهر علمی موارد متعدد خلاف شرع و عرف رخ داد و دانشجویان دختر و پسر در یک اتاق اسکان داده شدند.

 

این دست موارد که متاسفانه کم هم نیستند نشان می­دهد مسئولین وزارت علوم باید در قوانین مربوط به برگزاری اردوهای مختلط تجدید نظر جدی نمایند.

منبع: رجانیوز
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد
۱۹:۴۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۵
اول چرا عکس ها را واضح نزدید؟
اینها خودشان باهم عکس گرفتند خوب شما هم پخش کنید تا لا اقل خانواده به هوش بیایند وبدانند در دانشگاه چه می گذرد بالاخره همه به این وضعیت راضی نیستند هنوز کور سویی از غیرت باقی مانده
ثانیا می گویند اردوی دور همی به اسم که نیست