استاد حوزه و دانشگاه راه نجات از فتنه را قرآن و اهل بیت عنوان کرد و گفت: با حمد و ثنا و اقرار به گناه در چنین شبی از خدا بخواهیم تا گرفتار شبهه و فتنه نشویم.
کد خبر: ۸۷۰۱۷۷۶
|
۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت‌الاسلام سید احمد صالحی‌خوانساری در مراسم دومین شب قدر در مصلای ساری با بیان اینکه به خاطر یک فتنه علی (ع) را بی‌حق و خانه‌نشین کردند، اظهار کرد: به دلیل همان فتنه است که تا به امروز ماتم زده هستیم و در انتظار خون‌خواهی هستیم تا بیاید و دل غمدیده‌ها را آرام کند.

وی با اشاره به اینکه به‌دلیل همان فتنه امروز هم گرفتار شبهه هستیم، افزود: جامعه بشری به ویژه شیعه در حال حاضر زیر رگبار شبهه است.

خوانساری با اشاره به فرموده امام صادق (ع) در مورد رهایی از شبهه خاطر نشان کرد: علاوه بر نماز، قرآن، احیا باید به گفته امام صادق (ع) دعای غریق بخوانیم.

وی با بیان اینکه مواردی که در ماهواره، اینترنت و فضای مجازی می‌فرستند شبهه‌آفرین است، گفت: به دنبال این هستند تا مهدویت، حجاب، دعا و حتی عزاداری امام حسین (ع) را هم دچار شبهه کنند.

خوانساری فتنه را بلای اجتماعی و جدا شدن از دین و انسانیت عنوان و تصریح کرد: به فرموده امام رضا (ع) زمانی که شیعه فرزند چهارم من را گم کند گرفتار فتنه می‌شود و در حال حاضر هم شیعه امام عصر  (عج)خود را گم کرده است.

وی با بیاناینکه در قرآن 60 بار و در نهج‌البلاغه 40 بار از فتنه سخن به میان آمده است، افزود: همه به ویژه نسل جوان باید دوستان و دشمنان خود را بشناسیم و به خود بیاییم که کجا هستیم.

خوانساری راه نجات از فتنه را قرآن و اهل بیت عنوان کرد و گفت: با حمد و ثنا و اقرار به گناه در چنین شبی از خدا بخواهیم تا گرفتار شبهه و فتنه نشویم.

وی با بیان اینکه داعش بزرگ‌ترین فتنه روزگار ماست، یادآور شد: ببینید ملت بحرین، سوریه و یمن در چه وضعیتی هستند اما به حمد‌الله کشورمان با قرآن و سفینه نجات‌مان در پناه اهل‌البیت (ع) در امنیت به‌سر می‌بریم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به دنیای پر از فتنه و شبهه تاکید کرد: امشب با گفتن الهی العفو از خدا می‌خواهیم تا گناه‌مان را به الان نادیده بگیرد و قول می‌دهیم که از امشب گناه نکنیم.

وی با بیان اینکه شیعه زیر چکمه ظلم است و مسلمانان اطراف ما وضعیت خوبی ندارند در پایان گفت: امیدواریم ریشه آل‌سعود، داعش و تکفیری‌ها از بیخ و بن کنده شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها