خبرهای داغ:
ذوالنور:

آمریکایی ها اعتقادی به حقوق بشر ندارند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی ها تنها در جایی که منافع خود و کشورهای سلطه گر تامین شود، دم از حقوق بشر می زنند اما در حقیقت اعتقادی به حقوق مردم ندارند.
کد خبر: ۸۷۰۱۷۸۵
|
۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگاران افزود: وقتی عقل بشری ملاک و مبنای حقوق بشر باشد به صورت طبیعی سکولاریسم، اومانسیم و منفعت طلبی انسان در آن دخالت دارد و خروجی آن حقوق بشر آمریکایی خواهد شد. 

وی ادامه داد: به اعتقاد آمریکایی ها، هر اندازه که حقوق بشر در چارچوب منافع کشورهای سلطه گر و سران سطله تعریف شود حقوق برای انسان محفوظ است و هرگاه در برابر نظام سلطه قرار گیرد وضعیت متفاوت خواهد بود و فرد ناقض حقوق بشر معرفی می شود. 

ذوالنور بیان داشت: امروز در کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، لبنان و بحرین جلوه هایی از حقوق بشر آمریکایی را شاهد هستیم، متاسفانه با چراغ سبز نظام سلطه، شاهد فجیع ترین جنایت از سوی آمریکا هستیم و اینها با روح حقوق بشر در تضاد است. 

این نماینده مجلس گفت: آمریکایی ها در عمل نشان دادند که کوچکترین اهمیت و حقی برای انسان ها و حتی زنان و کودکان قائل نیستند. 

ذوالنور تصریح کرد: در حقوق بشر اسلامی بر خلاف حقوق بشر غرب، بشر تصمیم گیرنده نیست، انسان تنها مجری باید و نبایدهای الهی بر اساس مبانی دینی است. 

وی بیان داشت: در قرن 16 میلادی بعد از رنسانس و انقلاب فرهنگی یک آموزه های جدیدی در ادبیات غربی ها مطرح شد که نوع نگاه آنها به انسان از آن وضعیت و آموزه ها نشات می گیرد. 

وی ادامه داد: جهان بینی در اصل یا توحیدی و یا مادی است، نوع نگاه غربی ها به جهان بینی، آخرت و انسان یک نگاه دنیوی و انسانی منهای خداوند است و بشر را تک ساحتی تلقی می کنند. 

ذوالنور بیان داشت: آنها به امانسیم و سکولاریسم اعتقاد دارند و سکولاریسم در منظر آنها تنها به معنای جدایی دین از سیاست نیست بلکه عبارت از مذهب،مرام و مکتبی است که در تقابل و ستیز با آموزه های دینی قرار گیرد. 

وی گفت: آمریکایی ها معتقدند بین دنیا و آخرت پیوندی از نظر انسانی و حکومتی نیست و دین یک امر آسمانی و مربوط به پستوهای زندگی است و آنچه مهم است اینکه بشر در همه ابعاد، خود تصمیم گیرنده باشد. 

ذوالنور گفت: حقوق بشر آمریکایی در همین راستا تعریف می شود و در آن سقط جنین، ازدواج دو همجنس، شراب خوری، ترور و خشونت مجاز است و هر چیزی که در دین ما منکر است آنها بر اساس حقوق بشر آمریکایی، حق تلقی می کنند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: اگر چیزی با مبانی آمریکایی ها سازگار نباشد ولو اینکه بشر به آن علاقه داشته باشد ضد حقوق بشر تعریف می شود. 

وی به عنوان نمونه گفت: اگر کسی بخواهد با چادر تدریس و یا نماینده مجلس شود چون با مبانی سکولاریستی و امانیستی که ضد آموزه های دینی است سازگاری ندارد، ناقض حقوق بشر معرفی می شود. 

ذوالنور ادامه داد: در حالی که نوع نگاه به حقوق بشر از منظر اسلامی متفاوت است و در آموزه های دینی و حقوق بشر اسلامی، مبنای حقوق بشر جهان بینی توحیدی بوده و ساحت دنیا و آخرت را با هم دارد. 

وی اظهار داشت: در اسلام هر چیز که سعادت اخروی و دنیوی را برای بشر تامین کند مجاز و هر چیزی که آخرت او را تخریب می کند ممنوع است. 

ذوالنور بیان داشت: قانون زمانی درست است که قانونگذار با احاطه کامل به قانون و مطلبی که قانون در مورد آن وضع می شود، آن را وضع کند و بگوید این حق است و آن تکلیف. 

وی اظهار داشت: خداوند متعال هم بر زندگی انسان احاطه کامل دارد و هم خیر و صلاح انسان و هم مسیر آینده زندگی را بهتر از خود او می داند و نفع و ضرری در قانونگذاری برای او متصور نیست، بنابراین حقوق بشر اسلامی دقیق است. 

ذوالنور از دیگر مشکلات حقوق بشر آمریکایی را منفعت طلبی دانست و گفت: اگر کسی نفعی در قانون داشته باشد روی تصمیم او تاثیرگذار است و حقوق بشری که بر اساس باید ونباید الهی، آموزه های دینی و حلال وحرام شرعی بنا شود خیر و صلاح بشر را تامین می کند . 

وی گفت: بر اساس این آموزه ها، حقوق بشراسلامی با حقوق بشر غربی متفاوت داست و در جاهایی نیز با هم تقایل دارند، آمریکایی ها جنایت های زیادی را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کردند که بسیاری از آنها برگرفته از همین نگاه های آنها به حقوق بشر است. 

از طرف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ششم تا 12 تیرماه به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است. 

ششم تیرماه سال 1360 سوءقصد نافرجام به حضرت آیت‌ الله خامنه‌ ای، هفتم تیرماه سال 1360 بمب‌ گذاری و انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌ الله دکتر بهشتی و 72 یار صدیق انقلاب، هشتم تیرماه سال 1360 ترور و به شهادت رساندن شهید محمدکچوئی رئیس زندان اوین، یازدهم تیرماه سال 1360 ترور و به شهادت رساندن آیت ‌الله صدوقی نماینده امام«ره» و امام جمعه یزد، دوازدهم تیرماه سال 1367 شلیک مستقیم موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی و شهادت تمام 290 مسافر و خدمه از جمله 66 کودک و 53 زن، بخشی از اقدام های ضدحقوق بشری است که سرویس‌ های امنیتی آمریکا و غرب به عنوان عامل، کمک‌ کننده و یا حداقل تشویق‌ کننده، ایفاگر نقش اصلی در وقوع آن ‌ها بودند. 
ارسال نظرات