خبرهای داغ:

برگزاری آیین های عزاداری در شهرستان های غربی استان کرمانشاه

مردم شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در سالروز شهادت امام نخست شیعیان حضرت علی (ع) با برپایی دسته های سینه زنی در سطچ شهر به عزاداری پرداختند و در غم شهادت این اسوه اخلاق اشک ماتم ریختند.
کد خبر: ۸۷۰۱۷۹۴
|
۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، مردم مومن و روزه دار این مناطق روز دوشنبه مصادف با بیست و یکم ماه مبارک رمضان بدون توجه به گرمای بالای 40 درجه سانتیگراد با حضور در دسته های سینه زنی و عزاداری، عشق و ارادات خود را به امیرالمومنین حضرت علی (ع) به نمایش گذاشتند.
با حضور گسترده روزه داران و عاشقان اهل بیت (ع)، آیین سینه زنی به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) در سرپل ذهاب برگزار شد.
آیین سینه زنی و عزاداری مردم سرپل ذهاب از ساعت 10 صبح امروز با حضور هیات های مذهبی شهر و روستاها از محل مسجد جامع این شهر آغاز شد و سپس عزاداران با تجمع در حرم مطهر احمد ابن اسحاق (ره) به عزاداری پرداختند.
نظیر این آیین در شهرستان های قصرشیرین و گیلانغرب نیز برگزار شد و عزاداران سیاه پوش در سوگ امیرالمومنین حضرت علی (ع) اشک ماتم ریختند و بر سر و سینه زدند تا این گونه عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس مولای متقیان نشان دهند.
پرچم های سیاه به نشانه عزا در شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب به اهتزاز در آمد و خیمه های عزاداری در سوگ نخستین شهید محراب در این مناطق بر پا شده و مجالس سخنرانی و سوگواری امام علی (ع) با حضور خیل عزاداران در حال برگزاری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار