خبرهای داغ:
یکی از مدرسین حوزه و دانشگاه از حضرت علی (ع) به عنوان اسوه تقوا و پرهیزگاری و الگویی کامل برای بشریت یاد کرد و گفت: دوست دار علی (ع) شدن انسان را از آتش جهنم باز می دارد.
کد خبر: ۸۷۰۱۷۹۶
|
۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
حجت الاسلام علی مطهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه اظهار کرد: توصیف مولای متقیان از عهده هیچ موجود زنده ای بر نمی آید مگر اینکه به این گفته رسول اکرم اشاره کنیم که در وصف ایشان فرمودند هر جا علی(ع) باشد حق هم آنجاست.
وی خاطرنشان کرد: شخصیت جامع، کامل و بی نظیر حضرت علی (ع) نیاز به سال های تحقیق و تفحص دارد تا بتوان گوشه هایی از زندگی پرافتخار آن حضرت را دریافت.
حجت الاسلام مطهری ادامه داد: امیرالمومنین (ع) از همان بدو تولدشان شخصیتی منحصر به فرد داشتند و از نحوه تولدشان تا زمانی که در محراب عبادت به شهادت رسیدند کرامات گوناگونی از ایشان مشاهده شد که در هیچ شخص دیگری دیده نشده است.
این استاد دانشگاه و کارشناس مذهبی ادامه داد: حضرت امیر (ع) سال ها خانه نشین شدند تا دین اسلام از خطرات محفوظ و حاصل سال های رنج و تلاش پیامبر اعظم (ص) هدر نرود.
وی خاطرنشان کرد: در روزگاری که دشمنان رسول خدا هم قسم شده بودند تا به هر طریق ممکن مانع از ترویج دین الهی اسلام شده و پیامبر را یا منصرف و یا به شهادت برسانند این حضرت علی (ع) بود که با رشادت تمام به یاری ایشان شتافت و برای حفظ و ترویج اسلام از جان مایه گذاشت.
حجت الاسلام مطهری در پایان گفت: ساده زیستی، حق شناسی، دوری از کبر و غرور، عدالت محوری و یتیم داری از مهمترین خصیصه های امیرالمومنین (ع) است که با سرمشق قرار دادن آنها خیر دنیا و آخرت نصیب مان خواهد شد.
ارسال نظرات