خبرهای داغ:
کلینیک مشاوره دخانیات با حضور جمعی از مسئولین در باغملک افتتاح و راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۷۰۱۸۲۳
|
۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹

این مراسم با حضور معاون فرماندار ؛رئیس مرکز بهداشت باغملک ،نماینده دادستان و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد.

نجفی رئیس مرکز بهداشت باغملک  هدف از راه اندازی این مرکز را مشاوره به افراد جهت ترک دخانیات، کاهش مصرف و عوارض سوء دخانیات، حساس سازی و افزایش سطح آگاهی شهروندان در سنین مختلف در خصوص مضرات ناشی از استعمال دخانیات و ایجاد فرصت ترک مواد عنوان نمود و افزود: پزشک و کارشناسان آموزش با ارائه خدمات رایگان به گروه هدف، آنان را به سمت تغییر رفتار سوق خواهند داد.
وی با بیان اینکه معتاد کسی است که براثر مصرف مکرر و مداوم متکی به مواد مخدر یا دارو شده‌ باشد یا به عبارت دیگر «قربانی هر نوع وابستگی دارویی یا روانی به مواد مخدر معتاد شناخته می‌شود.»، گفت: اعتیاد یک بیمارى اجتماعی است که عوارض جسمى و روانى دارد و تا زمانى که به علل گرایش بیمار توجه نشود، درمان جسمى و روانى فقط براى مدتى نتیجه بخش خواهد بود و فرد معتاد دوباره گرفتار مواد اعتیاد آور می گردد.
نجفی تصریح کرد: اعتیاد به موادمخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب رکود اجتماعى در زمینه هاى مختلف مى گردد. همچنین ویرانگری هاى حاصل از آن زمینه ساز سقوط بسیارى از ارزش ها و هنجارهاى فرهنگى و اخلاقى شده و بدین ترتیب سلامت جامعه را بطور جدى به مخاطره مى اندازد.
رئیس مرکز بهداشت باغملک در پایان اظهار امیدواری کرد که با افتتاح این مرکز گامی هرچند کوچک در کاهش سوء مصرف مواد مخدر در شهرستان باغملک برداشته شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها