خبرهای داغ:
کیانپور گفت: فضای مجازی باعث قضاوت ناصحیح از رخدادهای اجتماعی می شود و در دوسال گذشته تقریبا ۲۰ پرونده قضایی مربوط به فضای مجازی داشتیم.
کد خبر: ۸۷۰۱۸۲۵
|
۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کیانپور اتابکی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باغملک ضمن تبریک به مناسبت هفته قوه قضاییه به نقش فضای مجازی در افزایش خودکشی اشاره کرد و گفت : عمل خودکشی از نظر شرعی حرام است که در آیات و روایات به آن توجه شده ولی می بینیم برای افرادی که خودکشی کردند باید  مراسمات سنگینی برپا می کنند و در فضای مجازی روی آن مانور می دهند که این باعث چشم هم چشمی و در نتیجه افزایش گسترش این رفتار غیر شرعی است .

  بهترین خوراک را فضای مجازی برای خودکشی ایجاد کرد

وی با بیان اینکه  بهترین خوراک را فضای مجازی برای خودکشی ایجاد کرد و باعث شکسته شدن قبح  آن شد، عنوان کرد: تصویر نوجوانی که خودکشی کرده است را جلوی مدرسه نصب می کنند و این باعث می شود دانش آموزی که مشکلات روحی دارد به این سمت و سو کشانده شود لذا باید کمترین توجه به مراسمات آنها شود و نقش رسانه  این است که به بدترین شیوه در مورد این ضد ارزش تبلیغات منفی ایجاد کند، در مورد آثار منفی آن قلم بزنند و اجازه تبلیغات و تشویق این عمل راندهند تا کسی به فکر خودکشی نیفتد .

 بیشترین علت خودکشی را چشم و هم چشمی و بی تدبیری خانواده هاست

 کیانپور بیشترین علت خودکشی را چشم و هم چشمی و بی تدبیری خانواده ها دانست و افزود : گاها جوانی بعلت مشکلات مالی و از طرفی چشم و هم چشمی در برگزاری مراسم ازدواج خود دست به این عمل قبیح می زند و یا  نوجوانان که در این سنین به توجه نیاز دارد و اطرافیان این را مدیریت نمی کنند و لذا راه برون رفت از مشکلات را خودکشی می دانند  و تاکنون ندیدیم برای چیز مهمی دست به خودکشی بزنند.

فضای مجازی باعث قضاوت ناصحیح از رخدادهای اجتماعی  می شود

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باغملک به نقش فضای مجازی در افزایش آسیب ها اشاره کرد و بیان داشت : فضای مجازی بهترین مکانی ست که می توانند فرهنگ سازی کنند و  این فضا مانند چاقوست یعنی هم می تواند در آشپزخانه کار مارا راه بیندازدهم می تواند دست ما راببرد اگر درست مدیریت نشود شاهرگ را می زند .

وی ادامه داد : بعضی رخدادها اتفاق می افتد و مخاطب فقط  خبر آن را از فضای مجازی شنیده و برداشت ناصواب می کنند و  همین برداشت غلط و قضاوت ناصحیح از رخدادهای اجتماعی  به درگیری ها منجر می شود پس باید با بینش صحیح قلم بزنیم و تا اخبار یک کلاغ و چهل کلاغ نشود .

 کیانپور گفت : در دوسال گذشته تقریبا ۲۰ پرونده داشتیم که علت آن  به فضای مجازی ربط داشت .

سلاح در مراسمات امنیت روانی مردم را به خطر می اندازد
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باغملک با اشاره به سلاح های غیر مجاز گفت : سلاح در جامعه متناسب با نیاز جامعه نیست و  وقتی  پرنده ای نیست که  شکار شود لذا این وجود سلاح  باعث می شود در مواقع عصبانیت  سلاح مجوز دار به روی انسان ها کشیده شود .

وی اذعان داشت : نیاز است سلاح های غیر مجاز جمع آوری ، و سلاح های مجوزدار مجدد کارشناسی شود زیرا سلاحی  که نیاز مردم نیست یا در دعوا برای شکار هم یا در مراسمات برای بزرگداشت استفاده می شود و امنیت روانی مدعوین را به خطر می اندازد .

 کیانپور با بیان اینکه باید فرهنگ استفاده از سلاح را ترویج دهیم گفت:  با این افراد که امنیت جامعه را به خطر انداختند و اخلال در نظم عمومی ایجاد می کنند به شدت برخورد می شود وعلاوه بر برخود قضایی نیاز به اتحاد مردم دارد که سلاح در جای خود به کار ببرند .

محیط زیست ما متولی ندارد و همین باعث سواستفاده از امکانات بلاصاحب می شود

 وی به نابودی درختان بلوط در منطقه دره بنیاب اشاره کرد و گفت : این درختانی که دویست سال طول می کشد تا اکسیژن مارا تولید کند در ده دقیقه قطع می شود ،متاسفانه  محیط زیست ما متولی ندارد و نیاز است  فرمانداری تلاش کند این اداره تاسیس شود که از محیط زیست حفاظت شود .

 وی بیان داشت : از این افراد اگر شکایت شود و برخورد میکنیم  و حتی بخاطر فرهنگ سازی متخلف موکلف است به جای آن ها درخت بکارد لذا نیاز است ادارات متولی نظارت کنند و از امکانات بلاصاحب سواستفاده نشود .

عدم برنامه ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان باعث جذب آنها به بازاریابی شبکه می شود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باغملک به جذب نوجوانان به بازاریابی شبکه ای در شهرستان اشاره کرد و گفت: بعضی شرکت ها دارای مجوز هستند ولی در راستای اساس نامه حرکت نمی کنند لذا اگر نتوانیم اوقات فراغت نوجوانان را پر کنیم و شخص به سمت این مسائل کشانده می شود پس متولیان برای لحظه لحظه وقت فراغت  نوجوانان باید کارکنند.

 بیکاری در جوانان عاملی برای فساد و اعتیاد می شود  

وی اظهار داشت : همچنین بیکاری در جوانان عامل فساد و اعتیاد و… می شود زیرا جوانی که کار دارد به انحراف کشیده نمی شود واگر فکری برای آینده آنها نکنیم و خطا کنند نباید تعجب کنیم .

 بیشترین پرونده های قضایی در باغملک مربوط به سرقت و نزاع دسته جمعی ست

کیانپور در پایان گفت : مشکلات خانودگی و اخلاقی از بیشترین علل طلاق وهمچنین جرایمی مانند  نزاع های دسته جمعی ، سرقت و ایراد ضرب و  جرح از بیشترین  پرونده های قضایی در شهرستان باغملک را به خود اختصاص داده است
ارسال نظرات
پر بیننده ها