خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان گفت: وظیفه اصلی و مهم والدین انتخاب یک نام خوب و نیکو برای فرزندان است و نام گذاری فرزندان بر اساس سفارش های دینی باشد.
کد خبر: ۸۷۰۱۸۵۰
|
۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از گران به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه گرگان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی بعدازظهر یکشنبه در سلسله مباحث ماه مبارک رمضان با موضوع «تحکیم خانواده و وظایف متقابل در آموزه‌های دینی» که در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی و مهم پدر و مادر، انتخاب اسم خوب برای فرزندان است و حق فرزند است که والدین برای او یک نام خوب و زیبا انتخاب کنند.

وی ادامه داد: اسم گذاری بسیار مهم است اما بعضی از والدین حساسیتی روی این مسئله ندارند. نام فرزند نشان دهنده گرایش های انسان و فرهنگ های جامعه است و پیامبر (ص) و ائمه معصومین نیز حساسیت بسیاری روی این موضوع داشتند.

بماینده ولی فقیه دراستان با بیان اینکه فرزند در ابتدا با اسم خود آشنا می شود، افزود: امام خمینی (ره) وقتی وارد مبارزه با نظام شاهنشاهی شد، بسیاری از والدین نام فرزندان خود را روح الله گذاشتند که این مسئله نشان دهنده علاقمندی مردم به رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود. بهترین نام ها، اسم هایی است که در ابتدای آنها کلمه«عبد»وجود داشته باشد مانند عبدالله.

آیت الله نورمفیدی گفت: نامگذاری اسم فرزندان به نام پیامبران (ص) و ائمه معصومین (ع) باعث ایجاد برکت در خانواده می شود و همچنین نشان دهنده این است که خانواده به بزرگان اسلام و دین وابستگی بسیار زیادی دارد. اگر پدر و مادرها نام فرزندان را به اسم پیامبران (ص) و ائمه معصومین (ع) منور کردند، باید آنها را کتک نزنند و فحاشی و ناسزاگویی نکنند.

امام جمعه گرگان بیان کرد: در فراوان ترین اسم ها در استان گلستان بین دختران نام فاطمه زهرا، زهرا، یسنا و نازنین زهرا است. در پسران نیز نام های محمدطاها، امیرعلی، محمد و ابوالفضل و امیرحسین بیشترین فراوانی را داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه نامگذاری اسم ها برای فرزندان در استان بسیار خوب بوده است و با توجه به اینکه جامعه کشور ما یک جامعه اسلامی است، خانواده ها بیشتر به نامگذاری اسم پیامبران (ص) و ائمه معصومین رغبت داشته اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها