خبرهای داغ:
رییس اداره تبلیغات اسلامی بندرترکمن ؛
رییس اداره تبلیغات اسلامی بندرترکمن گفت:نزول قران کریم در شب قدر به عنوان بزرگترین اتفاق و امری بزرگ است لذا قرآن حاوی بزرگترین نیاز و گمشده بشر یعنی هدایت است.
کد خبر: ۸۷۰۱۸۵۹
|
۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام کوهستانی با اشاره به بزرگترین اتفاق شب قدر اظهار کرد:نزول قران کریم در این شب به عنوان بزرگترین اتفاق امری بزرگ است، قرآنی که حاوی بزرگترین نیاز و گمشده بشر یعنی هدایت است لذا در چنین شبی خداوند رحمان به بندگانش هدیه ای داد که تا ابد برایش نظیری نیست و همگان از آوردن همانندش عاجزند.

وی افزود: در این شب فرخنده، پروردگار به خاطر رحمت بی منتهایش برای هدایت انسان ها کتابی را فرو فرستاد که تمام نیازهای بشر در مورد هدایت را برآورده کند و نوری را فرا روی او نهاد که تا سر منزل مقصود او را راهبر با شدچرا که اگر هدایت الهی به واسطه وحی نبود، انسان ضعیف نه تنها برنامه ای برای آخرت خویش نداشت، در مقابل ناملایمات زندگی از میان می رفت.

کوهستانی تصریح کرد: قوای ادراکی انسان بی پرتو نور هدایت راه به جایی نخواهدداشت و انسان معاصر هم بدون هدایت قرآن جز حیوانیت چیزی نفهمیده و در مقابل طوفان جاهلیت نو خود را می باخت و در منجلاب خود بینی غرق می شد؛ چنان که در این طوفان سهمگین تنها کسانی نجات یافته اند که سوار کشتی وحی و قرآن گشته، به آن طناب محکم الهی چنگ زده اند.

این مقام مسول با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم در خصوص فضایل شب قدر ابراز داشت: هر کس در شب قدر از روی ایمان و با اخلاص شب زنده داری کند، خدای متعال گناهان گذشته اش را می بخشاید.

وی با اشاره به سخنان گهربار پیامبر اکرم ادامه داد:در ماه مبارک باید تمام اعضا و جوارح را از حرام دور نگه داشت و با اخلاص، توکل و توسل از اهل بیت(ع) و عمل به دستورها و احکام قرآن کریم و دوری از گناهان، انجام توبه واقعی، عبادت، شب زنده داری، درک فضیلت شب قدر در راستای رسیدن به کمال حرکت کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بندرترکمن بیان کرد:در این شبهای عظیم روحانیون باید ضمن بیان فضائل و ابعاد شخصیتی مولای متقیان و عظمت اهل بیت از حضور پر شور جوانان در بحث های بصیرتی و تربیتی استفاده نمایند.

وی افزود:مردم در شب های قدر با تلاوت قرآن، ادعیه ، نماز، صدقه،افطار دادن ، طلب مغفرت از خدا و توبه به شب زنده داری بپردازند.

کوهستانی با اشاره به سخنان گهرباررییس مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق (ع)تقدیر مقدرات رادر شب نوزدهم ،تحکیم آن در شب بیست و یکم و امضاء آن در شب بیست و سوم دانست وعنوان نمود: در زندگی امامان، توجه به اصل اخلاقی گره گشایی و دست گیری از محرومان فراوان به چشم می خورد و آن بزرگواران با دست گشوده، به بینوایان و نیازمندان بذل و بخشش می کردند لذا در این شبها دستگیری از فقرا ونیازمندان را فراموش نکنیم وهمچون حضرت علی به عنوان الگوی کامل در یاری رساندن به فقرا ومحرومین بشتابیم.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها