کارشناس مسائل سیاسی گفت :شهید بهشتی به دنبال جلوگیری از ویژه خواری مدیران و کارگزاران نظام بود و در برابر این تفاوت های طبقاتی ایستاده و آن را خلاف می دانستند . ...
کد خبر: ۸۷۰۱۹۵۱
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل سیاسی در رابطه با خصوصیات شهید بهشتی گفت : شهید بهشتی از تکنیسین های انقلاب اسلامی بودند که نقش بسیار موثری در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی داشتند .
وی افزود : شهید بهشتی ذهن بسیار فعال و شناخت بسیار عمیقی نسبت به دستورات دین مبین اسلام و احکام الهی داشتند و طبیعتا وقتی که چنین شناختی نسبت به اسلام وجود داشته باشد نسبت به هر گونه تبعیض در جامعه اسلامی و تفاوت طبقاتی در جامعه احساس مسئولیت می کند و در قبال تبعیض و فاصله طبقاتی بین اقشار جامعه می ایستد.
تاکید شهید بهشتی به کارگزاران نظام جمهوری اسلامی بر رعایت عدالت اجتماعی  
این کارشناس سیاسی ادامه داد : تاکید شهید بهشتی به عدالت اجتماعی و توجه دادن مسئولین و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی به رعایت سطح زندگیشان با اقشار ضعیف جامعه حاکی از همین ذهنیت بود.
ترقی خاطر نشان کرد : اگر چه شایعات لیبرال ها به طور مکرر در آن مقطع علیه شهید بهشتی وجود داشت و دکتر بهشتی را متهم به یک زندگی مرفع می کردند اما وی از زندگی کاملا ساده و معمولی برخوردار بودند و هیچ وقت از مسئولیت و سمت خود در نظام جمهوری اسلامی بهره برداری شخصی نمی کردند و الگویی برای مسئولین نظام جمهوری اسلامی است.
شهید بهشتی به دنبال جلوگیری از ویژه خواری مدیران و کارگزاران نظام بود 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با این که اگر ایشان زنده بودند چه برخوردی با پرداخت حقوق های نجومی به برخی مدیران دولتی می کردند ، تشریح کرد : با شناختی که نسبت به موضع گیری های وی داریم قطعا شهید بهشتی هم موضع فعلی دستگاه قضایی را پیش می گرفتند و در برابر این تفاوت ها ایستاده و آن را خلاف می دانستند و به دنبال رفع تبعیض در جامعه و جلوگیری از ویژه خواری توسط بعضی از مدیران و در واقع کارگزاران نظام بودند.
این کارشناس در پایان گفت : شهید بهشتی مطمئنا با این نوع ویژه خواری ها شدیدا مقابله می کردند و همچنان بر جلوگیری ، تبعیض و ویژه خواری تاکید داشتند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات