مراسم جشن گلریزان در پارس آبادمغان با حضور فرماندار و تنی چند از مسئولین، خیرین و معتمدین در سالن اجتماعات فرمانداری پارس آباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۰۱۹۸۵
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، شهروندان و خیران شهرستان مرزی پارس آباد ۳۰ میلیون تومان در جشن گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و آبرومند کمک کردند.

رئیس دادگستری شهرستان پارس آباد در این مراسم گفت: در سال گذشته بیش از ۳۱ هزار پرونده قضایی در دادگستری این شهرستان تشکیل شد که عمدتاً در زمینه مسائل مالی و خانوادگی بوده است.

بلال مظفری افزود: با توجه به اینکه بافت فرهنگی این شهرستان، عاطفی عشایری است از این رو باید بیشتر به صلح و سازش بهاء دهیم.

وی به حجم بالای پرونده ها اشاره کرد و با اعلام اینکه دادگستری به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست از معتمدین و ریش سفیدان خواست در هنگام بروز اختلافات در محلات و شهرها و روستاها وارد عمل شده و با صلح وسازش به اختلافات خاتمه دهند.

رئیس دادگستری پارس آباد در ادامه با اشاره به آمار بالای زندانیان جرائم غیر عمد از قبیل تصادف، مهریه، نفقه و بدهی مالی، مومنان و خیران را به کمک مالی برای آزادی زندانیان فرا خواند.

وی اضافه کرد: هر قدر مردم نیکوکار در این زمینه کمک کنند ستاد دیه استان نیز به همان میزان کمک خواهد کرد.

فرماندار شهرستان پارس آباد نیز در این جشن با بیان این مطلب که آسیب پذیری خانواده های زندانیان تهدید جدی در جامعه است گفت: هر قدمی که برای آزادی زندانیان برداشته می شود، به سلامت جامعه و بروز آسیب های اجتماعی کمک بزرگی می کند.

اکبر صمدی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت اله بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب و هفته قوه قضاییه، از مردم شهرستان پارس آباد به عنوان مردمی خیر و نیکوکار یاد کرد و افزود: از آنجائیکه ۶۰ درصد زندانیان مشکین شهر را زندانیان پارس آباد تشکیل میدهند، اظهار امیدواری کرد با کمک مالی خیرین، تعدادی از زندانیان آزاد و به آغوش خانواده هایشان باز گردند.

رحیم گل زاده، دادستان و رئیس هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان پارس آباد نیزبا اشاره به ضرورت برخورد با اراذل و اوباش و بر هم زنندگان نظم عمومی و امنیت مردم گفت: براساس خط مشی اجرایی سال جاری انجمن حمایت زندانیان،رسیدگی به مشکلات خانواده های زندانیان،یکی از اولویتهای مهم کاری ما است که در راستای تحقق این امر خداپسندانه تلاش خواهیم کرد.

علی حبیب پور مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان شهرستان پارس آباد مغان نیز از مردم و مسوولان خواست در راستای تحقق خط مشی اجرایی سال جاری، ابلاغی از سوی اداره کل اقدامات تامینی سازمان زندانهای کشور،با کمک های مادی و معنوی، بیش از گذشته این انجمن را در کمک به خانواده های نیازمند زندانیان و آزاد سازی زندانیان مالی و جرائم غیر عمد یاری کنند.

ارسال نظرات